It is currently 16 Jun 2024, 09:01

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Jan 2009, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Laat ik weer eens een verslagje doen van een avondje stappen. Plaats van bestemming was sinds tijden weer eens Panama. Ik, maar ook velen met mij, waren voor het laatst in september in Panama geweest, toen John Digweed achter de draaitafels stond, wat overigens een topavond was.

Afijn, jarenlang hebben wij progressive liefhebbers het met beroerd geluid moeten doen in Panama maar wel met fijne line ups. Eindelijk hebben ze het licht gezien (of een pot geld gevonden) om een fatsoenlijk geluidsysteem op te hangen, Funktion One. Mogen vele clubs dit initiatief volgen want ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je als club, waar het toch om muziek draait, een K** geluidsysteem heb hangen. Nu hebben ze een goed geluid, gaan ze het roer om gooien wat de invulling van de avonden betreft. Ergens begrijp ik het wel, ze moeten ook hun hoofd boven water houden en blijkbaar draaien ze met We Love 80’s en 90’s en Sneakerz-achtige feesten betere avonden. Het is voor hen commercieel gezien interessanter. Wat ik best vreemd vind want ik heb altijd het idee dat de jongeren minder uitgeven aan de bar, maar misschien vergis ik me wel hierin. Wat me in ieder geval op valt is dat je voor de andere feesten vaak geen gastenlijst kan ‘winnen’ wat duidt op een goede kaartverkoop. En gister, op een avond met Dave Seaman, Per, The Funky Bastard en Schaamteloos-dj’s, was het weer een strooigoed aan gastenlijst plaatsen. Ik geloof dat iedereen die ik ken voor niets binnen was. Dat schiet natuurlijk niet op voor een club. Ik vraag me alleen af of het zo is dat wanneer ze dat niet doen, de tent niet vol zou zitten. Ik geloof dat de meesten om mij heen evengoed wel waren gegaan.

Eindelijk dus het geluid ervaren in mijn vertrouwde Panama. Het was een soort thuis komen. Ik ben samen met André, mijn beste maatje, om half 12 richting Amsterdam gereden. Auto maar gelijk de garage in want wat was het druk met parkeren langs de weg. Bij de garage aan gekomen hoorden we dat de Panama parkeerplaatsen al vol waren en dat we een kaartje van Lloyd Hotel kregen waar we uiteindelijk ook moesten betalen bij een parkeerautomaat van het hotel. Dit had ik nog niet eerder mee gemaakt. Maar allang blij dat we netjes en veilig konden parkeren doken we de garage in. Eenmaal bij de deur werd ik weer vriendelijk ontvangen door Omar, de portier. 3 smakkerds, nog een onofficieel gelukkig nieuw jaar en hij zei gelijk: leuk, iedereen is er weer eens en je weet het; links voor hè. Hoezo ons vaste plekje…haha. Bij de gastenlijst gemeld en op naar binnen, de jassen ophangen en een toilet bezoekje om ook hen even gedag te zeggen. Het eerste wat ook zij zeiden: het is weer eens een feest der herkenning vanavond. Altijd leuk om als vaste bezoeker toch herkend te worden. Dat maakt het altijd even iets persoonlijker, vind ik.

Eenmaal binnen verbaasde het mij hoe gezellig druk het al was. Ik ben er meestel wel wat eerder en dan sta je soms echt nog met een klein clubje wat te heupwiegen en rond te kijken maar nu was de dansvloer al geheel gevuld en ook alles er omheen. Ik heb me wezenloos gezoend het eerste half uur. Iedereen was er weer en grappig om elkaar altijd weer bij bepaalde feesten tegen te komen. Wat me direct op viel waren de boxen. Wat klinkt Funktion One toch goed, ook met oordoppen in ;-) Er hangen nu ook aan beide kanten boxen, dus in elke hoek van de dansvloer. Ze hangen wat hoger waardoor je het in het hoekje net onder het balkon iets minder hoort maar op de gehele dansvloer helemaal goed. Wat ik wel jammer vind is dat ons vaste vluchtplek voor als het druk is, geen vluchtplek meer is. Ik ging altijd links op de trap dansen maar ze hebben nu een schot gemaakt waardoor je niet meer vanaf de trap naar de dj kan kijken. Tsja, zo kan je ook creëren dat er niemand gaat staan want ze konden er wel eens lastig over doen. Overigens nooit bij mij en Berteke. Ik geloof dat wij wel geaccepteerd werden op die stek, ze wisten toch dat als ze zich omdraaiden we er weer stonden. En meubilair verplaats je niet zomaar natuurlijk.
Per draaide en ik vind persoonlijk Per niet altijd lekker draaien. Natuurlijk kan hij het wel, hij draait al zolang mee maar het is niet altijd mijn ding maar gister heeft hij me echt verrast. Wat een heerlijk set. Om een uur of 2 nam Dave het over. Hij begon lekker maar ik vond ‘m later wat minder draaien. Het kakte een beetje in voor mijn gevoel. Nu ben ik ook om 3u afgehaakt dus ik heb geen idee hoe het laatste uurtje is geweest.

Publiek vond ik leuk. De gemiddelde leeftijd op deze feesten ligt toch wat hoger. De sfeer vond ik ook goed.

Ik vind Panama langzaam aan iets meer clubuitstraling krijgen. Ik vind het altijd een lekker stekkie, voor mij niet te ver, niet moeilijk doen met parkeren zoals wel bij bijv. de Melkweg of Paradiso, ik heb alleen maar ervaring met personeel danwel portiers dat ze mij vriendelijk ontvangen en fouilleren gaat ook op een normale manier. Het was altijd een beetje een kale ruimte maar beetje bij beetje zie ik wel verandering. Wat extra mooi licht of een laser zou nog wonderen doen, dan ziet een club er gelijk heel anders uit. Ik heb dat wel eens gezien bij een Armada night in Panama, het leek wel of ik in een hele andere tent stond.

Ik zeg complimenten voor de subtiele vooruitgang. Nu maar hopen op weer eens wat meer avondjes met een fijne line up. Tot nu toe zal de volgende Panama avond 30/4 worden, met Digweed.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 02:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Mar 2008, 02:14
Posts: 228
Location: Alkmaar
Mooi report weer, ben benieuwd naar 'de nieuwe Panama' dan, 30-04 zullen we het aanschouwen.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 15:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Het report is stukken beter dan het feest zelf. Per was ok, Seaman was om te huilen, net als de algehele sfeer. Het borreltje vooraf in het cafe van Panama was dan ook het hoogtepunt!

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 16:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
2Joost; heb je helemaal niet gezien. Je weet toch dat je je moet melden links voor?? ;) Daar was het echt wel goed hoor qua sfeer. Maar goed, ieder ervaart het toch op zijn of haar manier.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 18:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Ik zal mij de volgende keer zeker linksvoor melden, want ik stond rechtsvoor, en dat was dus niks. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 22:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
Hulde!! Voor het verslag, voor Panama, voor de DJ's, voor het publiek! Wat een heerlijk feest. Ik was zo blij als een kind op schoolreisje! We zijn op de terugreis ook onder de banken gaan zitten....

:D


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 22:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ja fijn om weer s een uitgebreid DL-verslag te lezen :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2009, 21:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 29 Sep 2005, 21:38
Posts: 85
Mooi verslag en idd ieder beleeft het op zijn eigen manier. Natuurlijk heb ik feesten meegemaakt waarbij alles beter was. Maar een feest is wat je er zelf van maakt.

Dit was weer een prima feest, maar zoals vroeger word het nooit meer en dat komt niet door Dave of Per of wie dan ook.

Vroeger was alles beter en deze avond was ook prima.

Bedankt Dave en Per en de rest van de gasten want die maken eigenlijk het feest.


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2009, 11:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Ik hoor toch ook andere geluiden over de afstelling van het F1geluid daar...??


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma