It is currently 16 Jun 2024, 09:49

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 20 Nov 2005, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Sep 2005, 18:59
Posts: 38
nog een maandje te gaan en de dubbelaar van de 16 bits is klaar en in de winkel, geweldige twee dubbel cd met alleen maar originelen. Heb zo een vermoeden dat de meesten van jullie hem helemaal top gaan vinden maar heeft het zin hem nog uit te brengen? AOL steekt z'n nek uit met John Digweed en binnen no time staat hij op het board, niet alleen dit board maar over de hele wereld en gratis natuurlijk..:( Zoals de dubbelaar van de 16 bits waarschijndelijk ook gratis op dit board zal staan de dag na de release exclusief in Nederland....zou wel eens het koopgedrag willen zien en horen van jullie hier op dit board, misschien dat er mensen zijn die eens durven te schrijven wat ze daadwerkelijk nog kopen en wat er geript wordt.....

ik weet in ieder geval wat het mij kost om de dubbelaar van de 16bit lolita's te laten persen, Stemra betalen, distributie, al het werk van peter en Aad, het geloof in zo een project en de ontelbare uren van opoffering van alle mensen die erbij betrokken zijn en alles wat er komt kijken


enig commentaar van de boarders hierop?

Peter


Top
   
PostPosted: 20 Nov 2005, 13:32 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="knetter"]zou wel eens het koopgedrag willen zien en horen van jullie hier op dit board, misschien dat er mensen zijn die eens durven te schrijven wat ze daadwerkelijk nog kopen en wat er geript wordt.....


Cd's wil ik altijd van tevoren luisteren, omdat ik geen zin heb om €20 voor een cd neer te leggen die ik later niet meer luister. Kortom, ik luister een paar keer naar een cd en beslis dan of ik hem koop. Als ik het niets vind gooi ik hem weg. En anders koop ik hem via internet of in de winkel. Bijvoorbeeld die Balance 008 van Masiello. Hij is nu net pas verkrijgbaar, maar ik heb hem nu wel al een maand of twee in m'n cdspeler zitten. Dan vind ik het niet meer dan redelijk om die cd ook echt te kopen. Daarnaast heb ik liever een originele cd dan een gebrand exemplaar.

Voor losse tracks geldt dat ik ze ook altijd eerst wil luisteren, voordat ik ze koop bij bijv. beatport.com. Maar zijn het tracks die ik tzt wil gaan draaien of gewoon heel erg vet vind: dan koop ik ze.

Uiteraard heb ik ook wel tracks of cd's op m'n computer staan die ik niet koop. Maar één keer in de zoveel tijd hou ik opruiming en gooi ze weer weg. Als ik dat al niet in eerste instantie had gedaan.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 13:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
Ik koop al m'n tracks digitaal , je kan tegenwoordig bijna alles vinden op sites als Beatport , 3beatDigital , djdownload.com etc.etc.) ... vind de kwaliteit van rips vaak erg slecht en niet de moeite om te draaien .. programma's als slsk gebruikte ik vroeger veel maar sins de komst van eerder genoemde sites als bport ben ik daar helemaal vanaf ... en tuurlijk , als er een track is die je graag wilt draaien die nog niet officeel uit is dan kijk je wel even of je hem op "illegale" wijze kan krijgen .. uiteindelijk koop je ook die dan weer als hij digitaal te koop aan word geboden .. Je ziet nu ook steeds meer cd's en albums op deze manier tekoop .. goede zaak vind ik dat.

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 20 Nov 2005, 16:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="knetter"]Zoals de dubbelaar van de 16 bits waarschijndelijk ook gratis op dit board zal staan de dag na de release exclusief in Nederland....


Denk niet dat Jerry het toelaat eerlijk gezegd, en terecht ook trouwens. Livesets wel, cd's zijn een ander verhaal. Er staan hier ook altijd weinig cd's online uberhaupt.

Maar om verder ontopic te reageren:
Ik ben het met Djeebie eens. Kijk je kan wel 3 maanden wachten op een cd als Balance, maar als iedereen hem al heeft op mp3 heb je ook zoiets van "Die wil ik ook!". Is hij dan helemaal geweldig, dan koop je hem gewoon, dat is duidelijk. Toch ben ik zelf niet iemand die heel snel cd's zal kopen, alleen als ik een cd echt helemaal geweldig vind. Dat waren bv de Everybody-cd's, Involver, GU27. Dat zijn toch wel de laatsten die ik gekocht heb, dat geef ik toe.

Natuurlijk is het zo dat de cd verkoop wat omlaag zal gaan/gaat door mp3's, maar je moet het ook van de kant bekijken dat mensen eerst de cd kunnen luisteren en oordelen of hij wel/niet goed is. En terecht, met de belachelijk hoge prijzen. Ik vind 20 euro (45 GULDEN) voor een cd nog steeds erg veel geld.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 17:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik zelf koop helemaal geen cd's.
als ik er hier 1 tegenkom op het forum dan download ik 'm.
de reden waarom ik geen cd's koop is omdat ik ze toch nooit vaak luister.
ik draai zo'n ding 2 of 3 keer en dan delete ik 'm weer.
beetje zonde om daar de cd voor aan te schaffen.

wat betreft het sharen van officiële cd's hier op op het forum...
ik doe het zelf niet, dus in de specials afdeling zullen nooit albums komen te staan,
maar door de komst van Yousendit e.d. is het verspreiden verder niet te voorkomen.
ik neem ook geen verantwoordelijkheid voor wat mijn members posten wat dit betreft.

ik ken in ieder geval een hoop mensen op dit board die na het luisteren van de gedownloade versie van een cd, deze ook nog gewoon gaan kopen als ze 'm goed vinden.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 19:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Die actie van mij van de DigweedAOL-set was een 1-malig iets, realiseer me nu ook dat het inderdaad niet echt 'done' is. Was ook meer uit spontaniteit dan het uit bewust regelmatig doen.
Ik haal 'm er eigenlijk gelijk vanaf nu, sorry guys...
Verder sluit ik mij bij Egroovez aan. Als het wat is koop je 'm toch wel digitaal vanwege de kwaliteit.
Maar.... dat gaat pas weer gebeuren als ik daar weer geld voor heb. Kan nu gewoonweg niet, en aangezien ik toch bij wil blijven, doe ik het nu zo.

Ik heb deze discussie vaak gevoerd. Ik hoop eigenlijk in de toekomst hier op een positieve manier toch ook mee te maken krijgen, in de zin van tracks produceren.
Maar je houdt 't toch niet tegen denk ik.

Toch ben ik niet zo met die smoes, 'ach, als ik het niet doe, doet een ander het wel'.

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 20:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Peric"]Die actie van mij van de DigweedAOL-set was een 1-malig iets, realiseer me nu ook dat het inderdaad niet echt 'done' is. Was ook meer uit spontaniteit dan het uit bewust regelmatig doen.
Ik haal 'm er eigenlijk gelijk vanaf nu, sorry guys....


Vind dat je je daar echt niet voor hoeft te veronschuldigen overigens.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 20:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Toch eigenlijk wel Snugg, de beste brave jongens zoals Digweed doen keihard hun best om ons vaak te voorzien van fijne muziek. Dat doet 'ie al elke week op de radio.
Nu er iets commercieels uitgebracht word verknallen wij dat effe lekker op deze manier. Dus weer minder sales van de cd. Is in geval Digweed niet zo erg denk ik want de man heeft sowieso geen klagen, maar het pricipe hèh..
Gelijke monniken en kappen, je kent 't wel..

Knetter heeft zeker een punt, dat het hier waarschijnlijk om z'n eigen label gaat laten we even buiten beschouwing. :p

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 20:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik koop zeker nog wel eens een cd en vinyl al is dat wel minder geworden de laatste tijd ja. Als een cd/plaat goed genoeg is wil ik hem graag origineel hebben :cool

Ben benieuwd naar de dubbelaar van de 16bits! Sounds good! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 20:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Sep 2005, 18:59
Posts: 38
mooi...serieuze feedback, altijd welkom
weinig veranderd jammer genoeg, dat wel. 20 euro betalen voor een tijdloos document wat echt aanwezig is in het plakboek van je leven is teveel maar 15 of 20 euro betalen voor een avond stappen om het live te zien is dan weer niet teveel, tis wel een raar idee hoor! We kunnen dus stellen dat muziek niets meer geworden is dan een tool om mensen te overtuigen ze een keer live te zien. Zie hier gelijk de reden dat liveconcerten steeds duurder worden, de grote platen maatschappijen recoupen op deze inkomsten en gelijk hebben ze. Wat denken jullie, zou muziek gratis moeten zijn?

ben benieuwd, hou wel van een discussie zolang mensen niet persoonlijk worden en met modder gaan smijten om hun gelijk te halen.

Stelling is dat muziek gratis beschikbaar zou moeten zijn!

Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 21:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Neuh, vind die prijzen van de dowload-sites wel redelijk.

Dat ik de intentie heb straks m'n eerste tracks gewoon gratis aan ga bieden is natuurlijk een andere zaak. Heb meer met m'n naam eruit gooien te betekenen.

Tsja, moet muziek gratis worden ? Pff.... Das moeilijk. Er zijn verschillende redenen waarom mensen muziek maken, geld is er daar ook 1 van. Maar die mensen moeten ook eten en de huur betalen.
Blijft een hekel punt dit hoor, maar ik denk dat de meeste labels en maatschappijen zich er niet meer tegen moeten verzetten maar met de stroom mee moeten gaan, wat de meeste nu dus ook doen.
Pionieren op dit gebied is helemaal goed natuurlijk. Ga niet onderzoeken hoe je iets tegen kan gaan, nee, zoek uit hoe je het 't beste naar je hand kan zetten. 't Proberen tegen te houden lukt je toch niet. Er zijn meer 'krakers' dan dat er lui zijn die iets nieuws en vooruitstrevends bedenken.

En dan blijft voor jou de vraag nog Knetter, blijven straks de kosten voor de baten uitlopen ? Want daar gaat 't hier toch een beetje om.

Ik weet 't niet. Suc7 ermee !!

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 21:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="knetter"]Stelling is dat muziek gratis beschikbaar zou moeten zijn!


Nee zeker niet. Een producer moet produceren voor zijn liefde voor muziek maar als hij er enorm veel tijd en moeite in stopt om voor een goede kwaliteit te zorgen zal hij er uiteraard ook betaald voor willen en moeten worden. Zolang geld maar niet de drijfveer is. Daarom vind ik deadlines voor producers ook dom omdat je nu eenmaal niet op commando een track kan produceren. Dus, nee niet gratis beschikbaar.

Wel moet goede muziek zoveel mogelijk verspreid worden. Het mooie vind ik om aan zoveel mogelijk mensen die onwijs gave nieuwe platen die je hebt gevonden te laten horen. Je muziek delen met anderen, dat is het mooie...

Verder heeft het allemaal met de verkrijgbaarheid te maken. Als een track makkelijk te vinden/downloaden is zullen mensen hem zo downloaden, maar als hij nergens te vinden is zullen mensen bereid zijn er voor te betalen, houd nummers dus zo exclusief mogelijk. Hoe dat moet weet ik ook niet...

Last edited by Partyhardy! on 20 Nov 2005, 22:58, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 22:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
grappig dat wanneer mensen zelf hun geld zien verdwijnen als sneeuw voor de zon, ze zich ineens druk gaan maken over downloaden enz.
Ik zou liegen wanneer ik zeg dat ik niks download. In tegendeel zelfs.... Maar daar staat wel tegenover dat ik het enkel doe om te kijken wat ik moet inkopen voor mijn winkel. Oftewel, Ik luister het gedownloade bestand en oordeel dan of ik hem moet inkopen op  cd/vinyl.

Vreemd genoeg is deze discussie al meerdere malen gemaakt, alleen werd ik als retailer er dan met een scheef oog op aangekeken. Nu gaan we nog een stapje terug en komen we bij de makers en uitgever die we toevallig kennen en ineens gaat iedereen hier op zijn zondagse scheinheilige manier zeggen dat het inderdaad erg is en dat ze het alleen nog legaal zullen doen.
Tuurlijk zijn er mensen die vaak draaien en inderdaad beatport en andere sites gebruiken. MAar er zijn er inderdaad heel erg veel die dat niet doen en dan zeuren dat de cd's en het vinyl duur blijft.
Gelukkig zij er nog mensen die zeggen dat ze 20 euro te duur vinden. daarom hoop ik dat ik hem daardoor dus ook onder de 20 euro kan gaan aanbieden. Dus Peter ............


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 23:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="datcho"]....Nu gaan we nog een stapje terug en komen we bij de makers en uitgever die we toevallig kennen en ineens gaat iedereen hier op zijn zondagse scheinheilige manier zeggen dat het inderdaad erg is en dat ze het alleen nog legaal zullen doen.


Ik zeg inderdaad dat producers het geld verdienen maar je ziet mij nergens postten dat ik het alleen nog meer legaal zal doen. Nogmaals, een goede cd/vinyl koop ik, de rest download ik. Niks scheinheiligs aan...

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2005, 23:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Denk dat het meer kwaliteit-prijs verhouding betreft: wil best betalen voor een Sander K. cd maar wat moet ik met die 2e van Burridge erbij? Dan is het simpel: DL

Moet zeggen dat ik het meeste by the way uit 2e hands platenzaken haal; je weet wat je koopt tegen een schappelijke prijs en vaak behoorlijk recente titels. En ook titels (zeg maar het origineel) welke ik reeds ge-DL-ed heb.

Koop momenteel erg weinig: smaakkwestie denk ik.

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 00:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
dat muziek gratis moet zijn vind ik bollocks, om de simpele rede dat de maker ervan ook zijn geld moet kunnen verdienen. Er zijn genoeg producers die er van moeten rond komen dus hoe moet er anders verdiend worden?? Wel vind ik vreemd dat de platenmaatschappijen de prijs van een cd zo hoog houden. Er is genoeg bewijs/signaal dat er meer wordt gedownload dan gekocht. Neem dan genoegen met minder marge per cd, en breng die prijs omlaag in de hoop dat er meer verkocht word. Toch blijven de prijzen rond de 20 euro  :\

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 01:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Zou het sowieso al niet schelen als de industrie eens zou stoppen met dat hele fenomeen promo's ? Neem bijvoorbeeld de cd van Desyn. Circulleert al maanden op het net. Iedereen heeft 'm al en velen zullen 'm waarschijnlijk al weer zat zijn ook. Er zijn alweer nieuwe dingen daarna gekomen die nu weer interessant zijn.

Gooi zo'n cd als hij af is gelijk op de markt. Misschien dat het scheelt in de verkoopcijfers.

Zelfde geldt misschien ook wel voor vinyl. Eerst lekt zo'n track en iedereen heeft 'm al. Dan komen er white labels/promo's/whatever.. en dan maanden daarna komt zo'n ding pas officiëel uit. Dan vinden ze het raar als bijna niemand 'm meer koopt. Dat ding is al oud dan !!

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 01:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Ik vraag me af wat kosten voor muziek eigenlijk zijn. Een muzikant maakt muziek. Punt. Of daar nou mensen CDs van kopen of niet. Ik kan me goed voorstellen dat een muzikant wil dat veel mensen zijn muziek kunnen beleven. Ik kan me ook voorstellen dat de belevenis die geboden wordt voor de luisteraar een zekere waarde heeft en dat dus de luisteraar wil betalen voor deze belevenis. Als de luisteraar op die manier bereid is om de muzikant financieel in leven te houden zodat deze weer meer/betere muziek kan maken, dan lijkt me dat helemaal geweldig. Een bekroning op de symbiotische vermogens van de mensheid, zeg maar. Dus in dat opzicht zeg ik, nee, muziek is niet gratis.

Neemt niet weg, dat de muzikant nog immer muziek maakt, of er nou wel of geen geld tegenover staat. Als je een muzikant niet betaalt zal hij niet ineens stoppen met muziek maken. Hij kan wel op een gegeven moment zeggen "Ik ga kappen hiermee, want zo kan ik in deze samenleving niet bestaan." Echter, hij blijft van binnen muzikant.

Illegaal kopieren en luisteren of verspreiden heet illegaal omdat er in de wet staat dat dit niet mag. De wet beschermt mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen tegen anderen die hun manier van leven dreigen te verstoren. Daar een muzikant ongeacht enige betaling toch muziek zal maken is hier strikt genomen geen sprake van bedreiging, dus zou je moeten concluderen dat kopieren en luisteren of verspreiden van muziek niet onder de wet valt en ook niet strafbaar is.

Helaas, wat hier wordt beschermd is niet het welzijn van de muzikant als mens, maar juist het feit dat er mensen zijn (de muzikanten) die zich willens en wetens op deze manier afhankelijk maken van anderen, om hun talenten zo puur mogelijk te kunnen laten gelden.

Ieder mens heeft op de een of andere manier talent ergens in. Ieder mens is ergens goed in. Succesvolle mensen zijn mensen die in staat worden gesteld om vooral datgene te doen waar ze goed in zijn. Je zou dus kunnen zeggen dat de wereld gewoon beter wordt als je mensen in staat stelt om vooral te doen waar ze goed in zijn, in plaats van ze al deze rechten af te nemen en ze in een inspiratieloos en financieel conformistisch leven te forceren.

Van gratis muziek kopieren zal de wereld dus niet vergaan, maar kijk niet raar op als er bij je kleinkinderen een nieuw levenswijze ontstaat dat de gevreesde Labrador en het kinderzitje in de SUV ver achter zich zal laten. Een levenswijze waarin iedereen precies hetzelfde doet, en niemand echt gelukkig is.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 08:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
idee van de promo is inderdaad een beetje ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Een promo ( of exemplaar ter promotie van) is eigenlijk bedoeld om mensen een indruk te geven van wat er komen gaat. Oftwel, mensen die de inkoop doen voor winkels, clubpromoters en inderdaad af en toe een exemplaar voor een dj. Echter is door de wildgroei van platenlabels en de explosieve groei van dj's de promo ook ingehaald door zijn eigen succes.
Er zijn nu enkele platenmaatschapijen die de promo weer terug hebben gebracht naar de originele basis.
Je kan een exemplaar komen halen bij de maatschapij, die wordt op jou naam gezet, je tekend een contract waarin je beloofd hem niet te zullen copieren op straf van een dikke boete, de cd krijgt een digitaal watermerk en is dus hierdoor ook beveiligd tegen kopieren. Namenlijk wanneer je de cd in een komputer stopt, stopt je virusprogramma, je firewall enz., er word een bestand verzonden naar de platenmaatschapij. die komen erachter dat je de cd hebt geprobeerd te kopieren. resultaat.... Dikke boete en je krijgt geen promo's meer. Hierdoor kan bijvoorbeeld de vertegenwoordiger z'n werk niet meer goed doen enis hij zijn baan kwijt.

Verder staat en valt de hele muziek industrie natuurlijk bij het goed onderhouden van de artiesten. Daardoor is het gratis verspreiden van muziek natuurlijk op geen enkele manier goed voor zowel de artiest als diegene die zijn muziek moet verspreiden.

Wat wel een idee is, is door er een lege cd bij te doen, met een unieke code, waardoor je toegang hebt tot een website met exclusieve tracks, live optredens enz.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 09:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
[quote="des256"]
Illegaal kopieren en luisteren of verspreiden heet illegaal omdat er in de wet staat dat dit niet mag. De wet beschermt mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen tegen anderen die hun manier van leven dreigen te verstoren. Daar een muzikant ongeacht enige betaling toch muziek zal maken is hier strikt genomen geen sprake van bedreiging, dus zou je moeten concluderen dat kopieren en luisteren of verspreiden van muziek niet onder de wet valt en ook niet strafbaar is.


De wetgever beschermt inderdaad diegene die zich in dit proces niet kan verdedigen. De redenatie waarin je stelt dat er geen sprake is van bedreiging snijdt echter geen hout. Er is misschien geen sprake van financiele bedreiging, maar wel van emotionele. Het is in de ogen van de producer niet eerlijk dat zijn werk verspreid wordt. Of je t daar nu mee eens bent of niet, het is zo. De wet gaat uit van een product in kunstzinnige of intellectuele zin en daar valt muziek onder, net als een ontwerp voor een logo, een boek, etc.

Verder ben ik het helemaal eens met Jerry. Er zijn legio voorbeelden waarbij je pas de vinyl of download kunt kopen als we 2 jaar verder zijn. Dan is een plaat oud, en moet ie wel enorm goed zijn om te kopen....

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma