It is currently 16 Jun 2024, 09:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 09:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
[quote]Helaas, wat hier wordt beschermd is niet het welzijn van de muzikant als mens, maar juist het feit dat er mensen zijn (de muzikanten) die zich willens en wetens op deze manier afhankelijk maken van anderen, om hun talenten zo puur mogelijk te kunnen laten gelden.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 09:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Sep 2005, 18:59
Posts: 38
Wat mij opvalt is dat de meeste mensen zeggen " ik koop eigenlijk nooit meer wat" rest my case....Mensheid heeft een lange historie dingen goed te praten als het zo uitkomt dat ze er beter van worden.

Vanochtend stond er in de krant dat de 4 concerten van Robbie Williams uitverkocht ware in twee uur tijd, een record. Popstatisticus Johan van Slooten ziet dat er een belangrijke verschuiving is. " vroeger kochten mensen een lp of cd, tegenwoordig is het belangrijker dat mensen het gevoel hebben ergens bij te horen of te zijn"  het is een mooie manier om te zeggen dat bij concerten de boel tenminste gerecouped kan worden en geld verdient kan worden.

Vindt het overigens wel lekker hypocriet van bijna iedereen...Omdat internet ons de gelegenheid geeft anoniem te stelen gaan we excuses vinden. Laten we gewoon eerlijk zijn, als we de gelegenheid zouden hebben om stiekem bezine te jatten en niemand zou ons wat kunnen maken dan zouden we dat zonder problemen doen. Ongetwijfeld zouden we duizend smoezen verzinnen om dat goed te praten en s' avonds lekker te kunnen gaan slapen. Ik zou wel eens willen weten wat jullie voor werk doen en hoe hoog de winstmarges zijn bij dat werk. Cd's zijn een makkelijk doelwit maar er wordt vaak vergeten dat een muziekant vaak een leven nodig heeft om tot een goed niveau te komen en mensen op een originele manier te vermaken. het is natuurlijk wel logisch dat als je voor notaris geleerd hebt je dikke pegels vangt, om maar even een voorbeeld te noemen. Dat traject is echter van a tot z gereguleerd en goed beschermd met als gevolg dat je dat ook niet even van internet kunt plukken. Maar iedere notaris zou gek worden als je de contracten van het internet zou kunnen plukken, die is gedoemd zonder werk te komen.

Maw zou het wel eens prettig zijn als we met z'n allen hier op het board eens zouden toegeven dat we gewoon stelen van iemand. Geeft niets, ik snap het en kan er eigenlijk alleen maar om lachen dat jullie excuses vinden hiervoor terwijl bewezen is dat de generatie in de leeftijd van 7 tot 14 dat niet eens  meer een issue is. 85% van de ondervraagden weet niet beter dan dat muziek gratis is en dat betekend dus een verloren generatie, daar kun je niet meer tegenop werken. het gevolg hiervan is dat de platenmaatschappijen gaan kijken waar je dus nog wel wat geld kunt verdienen. iets wat overigens geen vies woord is, geld verdienen. Blijkbaar is de algemene gedachte tegenwoordig dat geld verdienen in de platenindustrie niet mag en kan, iedereen heeft tegenwoordig een mening over de verdiensten binnen deze branche terwijl de meeste mensen echt helemaal geen benul hebben wat er nu werkelijk omgaat!

Een kaartje van 75 euro betalen voor robbie williams live, hele volkstammen die zaterdag voor de deur lagen en grif dat geld betaalden. Wat nu te duur?  Tuurlijk is het niet duur, het album is illegaal gedownload, gaat er dus 20 euro vanaf waardoor de reeele waarde van dat kaartje ineens 55 euro is, dat ziet er al beter uit! Tel daarbij op dat er vaak wel meerdere albums gedownload zijn en het kaartje ksot pakweg nog maar 35 euro. Best een schappelijke prijs ineens...Reken maar dat een groot gedeelte van de inkomsten van dat kaartje naar de platenmaatschappij gaan, gelukkig maar

Mensen die echt slim zijn gaan ook niet meer naar concerten maar jatten alleen nog maar muziek, het geld wat ze besparen gebruiken ze lekker voor iets anders, vakantie bijvoorbeeld.

Johan van Slooten ziet het echter goed, het wordt belangrijker om erbij te zijn dan de muziek te kopen, immers dat stadium is bekend, muziek is voor ieder gratis te krijgen!

ook goedemorgen op deze maandag:)

peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 10:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
des: waar komt dat vandaan? in welke context bedoel ik..

trouwens, als jouw redenatie klopt zou ik niet weten waarom er uberhaupt zaken worden aangespannen tegen illegaal downloadende mensen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 10:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
sandah, dat was de volgende paragraaf van mijn verhaaltje. Ik heb die redenatie over 'kopieren valt buiten de wet' bedacht om te laten zien dat je je er heel gemakkelijk vanaf kunt maken als je zou willen. Natuurlijk is het heel krom om financieel naar een muzikant te kijken, en daaruit te concluderen dat illegaal kopieren niet bestaat. Iedereen voelt dat meteen aan.

De vraag is, waarom voelen mensen dat meteen aan, ondanks dat knetter terecht zegt dat we eigenlijk allemaal hypocriet bezig zijn? Is het een soort geweten? Is het misschien een soort algemeen begrip dat we muzikanten gewoon nodig hebben en het eigenlijk voor ze, en uiteindelijk voor ons, aan het verpesten zijn?

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 11:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
oh sorry, ik reageerde inderdaad te snel :)
ach het is ook een hypocriet zooitje, eigenlijk vanuit iedere partij ....

benieuwd wie wat antwoorden heeft op je vragen, ik niet in ieder geval..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 15:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Tot een jaar geleden deed ik vele downloaden..... ik merkte wel dat de houdbaarheidsdatum van muziek korter werd en je gooit vlugger een mix/album in de prullenbak...Een cd die je hebt gekocht zul je tcoh eerder een 2e kans geven.

als ik een mix/album echt goed vond kocht ik hem wel. Vind een finished kopie met boekje enzo wel mooier staan in mn kast.  
op een gegeven moment kreeg ik steeds meer more problemen met downloaden enzo... geluidskwaliteit is van disputabel, het duurt vaak even voor je hem hebt.

albums die ik gekocht heb de laatste paar maanden: fundacion (mooie hoes en booklet bij de limited), Gorilla'z, Coldplay X & Y, en Soulwax- Nite versions.  

Ik moet wel zeggen dat platenmaatschapijen weinig moeite in verpakking stoppen en bv weinig xtra's toevoegen. GU wel, maar de rest is echt schamel.. op die manier maak je het soms juist meer de moeite om een cd te kopen.


Top
   
 Post subject: Artiesten
PostPosted: 21 Nov 2005, 15:26 
Offline
just started
just started

Joined: 21 Nov 2005, 14:17
Posts: 1
Mensen, wij maken muziek waar we in geloven, ons album bestaat uit alleen maar nieuwe originele muziek die wij zelf gemaakt hebben en waar wij in geloven. Niet alleen om uit je dakje te gaan maar ook om misschien nog iets meer uit te halen voor the self!

En MP3 klinkt nog altijd 10x slechter dan ons album gaat klinken op CD!

Het probleem van deze tijd is de afvlakking van het begrip artiest. Ik vind dat veel 'artiesten' zich eigenlijk geen artiest zouden mogen noemen. Het artiest zijn wordt gewoner en dichter bij de normale mens terwijl er maar weinig mensen zijn die echt het talent en de baggage hebben om  als artiest bezig te zijn. Als we allemaal even 100 jaar terug in de tijd kijken en zien hoe muzikaal de artiesten toen waren gemiddeld en kijkt hoe dat nu zit, dan is de score om te janken volgens mij. Een standaard akkoordenschemaatje verzinnen en een beatje bouwen maakt je nog geen artiest.

Dus 98% van iedereen die momenteel popmuziek maakt en dance muziek zijn eigenlijk allemaal prutsers en als gevolg daarvan horen we 98% ongeinspireerde muziek en horen we allemaal fantastische marketingverhalen die ons doen geloven dat dit het beste is wat we met zijn allen kunnen. But it aint people!!!

Wij proberen artiesten te zijn en echt iets neer te zetten op het maximale van onze vermogens, iets nieuws te brengen binnen de dance. In de wereld waar ik in geloof maakt dat een verschil en zou dat een mogelijkheid moeten creeeren om dit wat wij doen door te kunnen zetten!

Ik zie geen verzadigde markt maar juist het omgekeerde, een grote leegte met hier en daar een lichtpuntje. Mensen zijn moe om steeds b produkten te kopen. Op het moment dat er weer wat sterke lichtpuntjes bijkomen zien mensen ook weer het verschil tussen geinspireerde muziek en crap en zullen mensen ook weer eerder bereid zijn om ook fysieke geluidsdragers te kopen!

Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 16:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
@16BitPeter
Nah, zet dan 's wat online zodat we 's kunnen horen of je verhaal klopt wat betreft het vernieuwende enzo... :p

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 16:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
to peter: Wat is er volgens jou debet aan deze verzadiging?

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 16:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 08:44
Posts: 509
Location: Rotterdam
Ik koop nog heel ouderwetsch vinyl in den platenzaak. Volledig legaal enz.
Alleen doordat het een beetje duur schiet het er de laatste tijd wel bij in...Maarja, ik vind met platen nou eenmaal 10x leuker draaien dan met CD´s dus het moet maar...

_________________
Don't believe the hype! It's a sequel!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 18:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
* staat op en geeft aplausje aan 18bitPeter.* mooi gezegd....     :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2005, 18:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:23
Posts: 133
128kbsecpeter is de man!

verder heb ikzelf trouwens veel meer over voor cds van dance lui waarvan elke track zelf geproduceerd is. als dit kwaliteit is koop ik het bijna zeker. net als steve porter - homegrown en involver bijvoorbeeld


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 08:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Peric"]Toch eigenlijk wel Snugg, de beste brave jongens zoals Digweed doen keihard hun best om ons vaak te voorzien van fijne muziek.


Dacht dat het een mix was, geen cd.... Een mix die online stond voor iedereen van AOL.

[quote="Partyhardy!"][quote="datcho"]....Nu gaan we nog een stapje terug en komen we bij de makers en uitgever die we toevallig kennen en ineens gaat iedereen hier op zijn zondagse scheinheilige manier zeggen dat het inderdaad erg is en dat ze het alleen nog legaal zullen doen.


Ik zeg inderdaad dat producers het geld verdienen maar je ziet mij nergens postten dat ik het alleen nog meer legaal zal doen. Nogmaals, een goede cd/vinyl koop ik, de rest download ik. Niks scheinheiligs aan...

Ben ik het mee eens.

Overigens heb ik een hekel aan losse tracks. Die download ik echt NOOIT of het moet echt een kneiter zijn. Ik ken ook al die titels niet. 80% van wat ik download is live... Livesets opgenomen van de radio (Kiss FM etc). De rest zijn 1% losse tracks en 19% cd's ALS die er toevallig zijn.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 08:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
19% is cd's......................

da's dus erg veel in mijn ogen. Kijk, ik had pas een jongen in de winkel die wat vinyl wilde kopen. ik hem geholpen, jongen zo blij als een aap met 7 lullen de winkel uit. Vervolgens komt hij na 3 dagen terug. Vinyl was kut en wilde ruilen. Kan gebeuren dat je iets koopt wat niet helemaal jou keus is, dus ruilen kon dit keer. Maar meneertje wilde geld terug. Nou doen we dat nooit. ik vertelde hem dat hij als hij geen vinyl kon vinden ook een cd kon kopen. Nee, cd's kopen deed hij niet. die download ik wel zei hij. Moet ik dan nog coullant bijven......... Dikke lul.
vinyl ingeleverd, tegoedbon gekregen en heb hem nooit meer gezien.

to 2 weken geleden, komt hij met de vraag of ik 2 vinyltjes wil bestellen. tuurlijk ben de beroerdste niet. 3 dagen later is het vinyl binnen, hij haald het op en wat denk je. komt hij het weer terugbrengen samen met een vriend. Nee, was toch niet helemaal wat hij wilde. Ondertussen hoor ik hem tegen zijn vriend zeggen dat hij de nummers inmiddels op internet gevonden had.

Ik heb hem toen gevraagd of hij lekker naar huis wilde gaan en daar voortaan wil blijve. de groeten, daar kan ik erg boos van worden..... :mad


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 09:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Ehm.....dus als ik bij jou een vinylplaat haal heb ik de kans dat er een of ander jochie reeds die platen een paar dagen thuis heeft gehad (en op MD gezet????) ............. met alle uitgeslepen groeven van dien?????????

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 15:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik wilde het eigenlijk niet neerpennen hier, maar doe 't toch. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.  Die 'zondagse schijnheiligheid' steekt me toch, en 't is zeker niet omdat ik Knetter toevallig ken. Zoals eerder geschreven was dit een spontane actie en absoluut de eerste keer dat ik het überhaupt gedaan heb, zoiets. Dat ik weet hoe het moet heeft met technische kennis te maken, is geen ervaring.
En je maakt mij niet wijs dat je van die gedownloade tracks er nog nooit 1tje gebruikt hebt tijdens het draaien.
En ik weet ook wel dat het niet alleen tegen mij gericht was, over die schijnheiligheid, maar voelde me zeker aangesproken.
Dat het misschien in de platenzaak slechter gaat heeft te maken met de ontwikkelingen die zich afspelen heden ten dage. 'Go with the flow' zou ik zeggen. 'If you can't beat them, join them'.

En nog even over dat kopieren van een gekochte cd, als je PC nou niet op het internet aangesloten is kan 'ie ook geen bericht sturen naar de betreffende maatschappij. Vind ik wel erg simpel gedacht om te denken dat dat de oplossing zou zijn.. :x
Er zullen altijd manieren blijven om muziek te rippen. Voor veel mensen blijft 't gewoon een sport om dingen te doen die eigenlijk niet mogen.

Wilde ik effe kwijt..

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 19:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Allemaal toch jouw schuld  ;)

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 19:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Yup, mijn schuld...

[img]http://www.cushcity.com/images/cbpaaep240.jpg[/img]

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 20:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Nu nog even wat nauwkeuriger gelezen.

[quote="knetter"]Een kaartje van 75 euro betalen voor robbie williams live, hele volkstammen die zaterdag voor de deur lagen en grif dat geld betaalden. Wat nu te duur?  Tuurlijk is het niet duur, het album is illegaal gedownload, gaat er dus 20 euro vanaf waardoor de reeele waarde van dat kaartje ineens 55 euro is, dat ziet er al beter uit! Tel daarbij op dat er vaak wel meerdere albums gedownload zijn en het kaartje ksot pakweg nog maar 35 euro. Best een schappelijke prijs ineens...Reken maar dat een groot gedeelte van de inkomsten van dat kaartje naar de platenmaatschappij gaan, gelukkig maar

Mensen die echt slim zijn gaan ook niet meer naar concerten maar jatten alleen nog maar muziek, het geld wat ze besparen gebruiken ze lekker voor iets anders, vakantie bijvoorbeeld.

peter


Hier spreekt volgensmij meer de frustratie dan de rede.
Kom toch op zeg. 75 euro is gewoon veel. Omhoog omdat mensen downloaden? Bull.
En bij een concert aanwezig zijn is meestal nog 10x leuker dan het zien.

[quote="knetter"]
Ik zou wel eens willen weten wat jullie voor werk doen en hoe hoog de winstmarges zijn bij dat werk.

Oh, ik werk bij de politie :)
Zelfs DAAR downloaden veel mensen.

Je kan het ook 2 kanten op gooien.
1) iedereen download en de muzikant houdt niets over
2) iedereen koopt cd's en de muzikant loopt DIK binnen (cq de platenmaatschappijen).

Richt je pijlen eens op de muziekindustrie, waar veel te hoge percentages blijven hangen.
Natuurlijk 'stelen' mensen in principe, en dat is misschien niet goed te praten, maar je hebt in de criminologie een theorie en die heet de gelegenheidstheorie cq routine activiteitentheorie (van Felson, for those who care, zie oa  http://frg.sin-online.nl/channel/pub/download.html-nf?objid=1089&inline=1&time=1084901422). Die zegt het volgende:

De omvang van criminaliteit afhankelijk van:
- aantal gemotiveerde daders
- aantal geschikte doelwitten
- aantal situaties zonder formeel/informeel toezicht

Gemotiveerde daders: check, niemand wil teveel betalen
Geschikte doelwitten: lees aanbod van muziek illegaal te downloaden, check
Situaties zonder toezicht: legio

Dus voila, in die zin is dit helemaal duidelijk & helder. Niet dat je het daarmee goed praat, maar het is gewoon de kat op het spek binden. Heel jammer voor wat mensen ja. Maar de muziekindustrie zou er ook zelf meer aan moeten/kunnen doen als men het aan wil pakken. Lukt dat niet, dan lukt dat blijkbaar niet doordat het al flink ingeburgerd is.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2005, 20:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
@ Peric:  :roll

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma