It is currently 16 Jun 2024, 12:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 23 Sep 2007, 23:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Harmen[/align]Artiest: Mike Miller
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/mikemillerdj[/url]
Titel: A. Posh Swag
[color=black]Titel:[/color] B. Posh Swag (Jim Rivers Remix)
Label: Urbantorque 038
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.urbantorque.com[/url]


[align=center]Quirky zips & whips with a chunk of nology[/align]
De 38e release van het label Urbantorque wordt dit keer verzorgd door “muziek veteraan” Mike Miller. Mike is al meer dan 15 jaar DJ en is de laatste paar jaar druk bezig om zijn muziekervaring om te zetten in zeer fijne producties. De Ier die nu in Liverpool woont draait al 15 jaar in binnen en buitenland. Daarnaast is hij label manager geweest van Border Community bij 3beat Label Management en heeft hij 3beat Breaks en Maris music opgericht. Posh Swag is zijn 1e release voor Urbantorque De remix wordt verzorgd door niemand minder dan Jim Rivers. Jim Rivers is the man of the moment. Het begon natuurlijk eind 2006 met zijn remix van “A cork in the ocean” en dit jaar heeft hij zijn naam helemaal gevestigd met zijn eigen tracks en remixen (Cat out of the bag, I go deep etc). Dit betekend natuurlijk wel dat de verwachtingen erg hoog zijn.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/urbantorque.jpg[/img][/align]
Als ik het begin van Posh Swag hoor dan heb ik het gevoel dat ik naar een track van de 16 bit lolita’s luister. Als je de breakdown van Chucknology kent met dat melodietje dan kun je niet anders zeggen dan dat Mike Miller wel heel erg goed heeft gesampled maar misschien is het ook wel toeval. Anyway de track is zeker niet slecht en klinkt heerlijk vrolijk en opzwepend. Diepe basslines en synths met funky gefreakte geluiden (volgens de press release: quirky zips & whips, jaja) Al met al een lekkere catchy track met toch wel een apart geluid hoewel ik het “thema van de track” toch wel heel erg vind lijken op een sample uit Chucknology.

[hr]
De Jim Rivers remix is voor toch de echte winnaar van deze release. De track begint met een heerlijke “minimal-achtige” bassline die voor de nodige funk zorgt. Na verloop van tijd komt die bekende Jim Rivers beat erin. Het is een bekend recept maar het verveelt absoluut niet. De extra diepe basslines en spacey synths geven de track een iets intenser en donkerder geluid dan het origineel. Het klinkt gewoon net iets minder “lief” dan het origineel, in mijn ogen zeker een pluspunt.




Conclusie: Urbantorque is toch één van de betere labels op het moment en ook met deze release doen ze goed mee. Posh Swag is een prima release en dan in het bijzonder de Jim Rivers remix. Jim Rivers voldoet aan de verwachtingen en levert een uitstekende remix op die het zeker goed zal doen op de dansvloer. Het origineel is ook zeker de moeite waard ondanks de bekende sample (wie sampled er nu niet ;-) ) Wil je een compleet pakket met zowel warm up als floorfilles in je cd-map dan moet je deze release zeker checken. Het origineel kun je prima gebruiken tijdens je warm up set en de Jim Rivers remix is er één voor de later uurtjes.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma