It is currently 17 Jun 2024, 05:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 04 Apr 2007, 02:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Tyler Michaud & Define Crazy
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/tylermichaud[/url] - [url]http://www.myspace.com/thrustrated[/url]
Titel: A. Rock is dead
[color=black]Titel:[/color] B. Glass World
[color=black]Titel:[/color] C. Rock is Dead (Tyler Michaud Mix)
Label: Aurium Recordings 015
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.auriumrecordings.com[/url]


[align=center]1 goede melodische progressive house track en 2 tegenvallertjes[/align]
Het Canadese Aurium Recordings bestaat sinds 2003 en is opgericht door Greg Benz. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er al 6 releases van Benz & MD op dit label zijn verschenen. De stijl van Aurium is dus ook meteen duidelijk: melodische progressive house en breaks. Met verdere releases van ondermeer Blue Haze, Delikate Imposters, JDK en Chris Micali lijkt het me duidelijk dat dit een kwaliteitsvol label is.

Tyler Michaud is een relatief nieuwe naam in de wereld der producers. Na “Ze Big Divide” van eind 2005, dat hij samen met Seyton maakte, was het relatief stil rond hem. Nu is deze Amerikaan echter terug in beeld met deze release op Aurium. Define Crazy is een nog nieuwere naam en komt eveneens uit de Verenigde Staten.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/aurium.jpg[/img][/align]
“Rock is dead” gaat van start met een dikke bassline en heel veel melodie. Al snel komen er wat effecten in de achtergrond die je wel meer hoort in een trance track. Hoe dichter we bij de break komen, hoe sneller de bassline wordt. In de break wordt er met behulp van een “wind effect” een nieuwe melodie geïntroduceerd. Met wat kort getrommel wordt de melodie scherper en krijgen we een tragere bassline die de spanning mooi opbouwt. Een lekker uitgewerkte melodie trouwens, waarna met behulp van wat effecten de bassline er weer volledig op volle snelheid inkomt. Ook een soort lange piep maakt zich hierna even meester van de track: niet voor de gevoelige oren! Geen wereldse track, maar wel iets wat ik kan smaken. Goed geproduceerd ook en volledig in de lijn van de sound van het label: melodische progressive house.

[hr]
De 2e track “Glass world” is een typische electro house track: veel electro synths en effectjes en een dikke bassline. Alles tot aan de break is redelijk ééntonig en inspiratieloos. De break zelf is wel goed uitgewerkt met een mooie, zalige melodie en wat belletjes op de achtergrond. Hierna hervalt de track echter weer in zijn monotoon patroon. Redelijk saaie track die enkel als opwarmertje voor de liefhebbers van het genre zal kunnen dienen.

[hr]
Tyler Michaud voegt met een eigen interpretatie nog een 3e track toe aan deze release. Deze heeft een tragere bassline dan het origineel en de melodie uit de break komt in deze mix al onmiddellijk naar voren. So far so good!
Hoe dichter we bij de break komen, hoe meer de mix me echter op mijn zenuwen werkt. Allerlei zware electro effecten maken zich meester van de track. Onmiddellijk hierna krijgen we een andere melodie die echter uit de toon valt met het eerder opgebouwde. De break kondigt zich heftig aan maar ook hier klinkt alles weer uit de toon en rommelig. Ik vind geen lijn terug in de track en het geheel is zeer onsamenhangend. Dit moet een wat heftigere, meer electro house getinte versie voorstellen, maar stelt me eigenlijk redelijk zwaar teleur. Jammer!



Conclusie: “Rock is dead” is een solide track en zeker de moeite om eens te checken, maar “Glass World” en de Tyler Michaud mix van “Rock is dead” vallen eigenlijk redelijk zwaar tegen. Globaal gezien dus een wat tegenvallende release voor mij. Dit label moet zeker beter kunnen en ik ben er wel van overtuigd dat dit een tijdelijke terugval is.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma