It is currently 16 Jun 2024, 15:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 03 Oct 2006, 13:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Sandah[/align]Artiest: Daniel Gregory
Titel: A1. Reflections (rework)
[color=black]Titel:[/color] A2. Reflections
[color=black]Titel:[/color] B1. Reflections (Jay Kaufman’s Mirror Mirror on The Wall Remix)
[color=black]Titel:[/color] B2. Reflections (Jay Kaufman’s Someone Broke Into My House Remix)
[color=black]Titel:[/color] C1. Light To Dark
[color=black]Titel:[/color] C2. Just a Phaze
Label: Innovate Recordings 004
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.innovaterecordings.com[/url]


[align=center]Ups & Downs[/align]
Innovate is een van de vele labels die valt onder de Mixturi paraplu. Dit sublabel is wat minder bekend dan de meeste sublabels (waaronder Furry Music en Institution) maar dat mag de pret zeker niet drukken. Na onder andere een release van Andrew K staat nu Daniel Gregory op het programma met maar liefst 6 tracks.

Daniel is voor mij een onbekende en na wat “googelen” word ik een klein beetje wijzer. Dit is zijn tweede release; voor dit pakketje was Oceana uitgebracht op het Engelse label Climax, met een remix van The Forth.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/innovate.jpg[/img][/align]
Waarom deze release begint met een rework van een originele track is voor mij een raadsel. Kennelijk is deze versie belangrijker, of meer “original mix” dan de eerste versie. Het begint allemaal rustig opbouwend met een ritmisch trommeltje en weinig omgevingsgeluidjes. Na een half minuutje zet een volle beat aan en maakt deze ruimte voor een snerpend electrogeluidje. Electro ja, helaas. De melodie die achter dit geluidje schuil gaat vind ik heerlijk en laat me lekker wegdromen. Deze rework heeft zowel hele fijne als wat irritante elementjes. De pads zijn erg subtiel en klinken heerlijk dromerig in het gehoor maar het electro-achtige geluidje dat de drive van de track moet waarborgen, vind ik zelf wat minder.

De original begint net als de rework met de trommeltjes maar heeft direct een clap in de achtergrond. Deze versie is eigenlijk vrijwel hetzelfde als de rework. Dezelfde dromerige geluidjes en ook het tempo in de track is gelijk. Gelukkig is het electro-achtige element uit de track verdwenen. Deze kant doet me veel meer denken aan oudere tracks van Murat Uncu en Alican & Soner. En dat is erg positief!

[hr]
Op de b-kant staan 2 remixen van Jay Kaufmann. De eerste draagt de bijzonder sprookjesachtige titel Mirror Mirror on The Wall remix. Ik dacht direct aan nog meer zweverigheid maar helaas. Deze remix is meer bouncey en actiever. De eerste twee minuten zijn eigenlijk niet meer dan springerige beat en weinig melodie. Pas na 3 minuten vind ik het origineel in de track terug. Gelukkig is deze release “ digital” en kun je deze versie rustig in de digitale downloadwinkel laten liggen.

Jay Kaufmann bewijst met zijn andere remix zijn waarde voor deze release. Met zijn Someone Broke Into My House remix tovert hij “Reflections” om in een breaks-track. Rustig en subtieler dan zijn andere versie brengt hij het tempo op gang. Pas echt goed wordt het bij de breakdown die vol is van “glinsterende” geluidjes. Jay laat zien dat een remix op bepaalde momenten heel verschillend van het origineel kan zijn en op gezette tijden juist heel goed samengaat met het origineel.

[hr]
Op de C-kant van deze plaat vinden we 2 andere platen van Daniel Gregory. Als eerste “Light To Dark” waarop Daniel een breakbeat-plaat laat horen. Op zich is deze track niet heel bijzonder. De melodie is niet heel speciaal maar productietechnisch klinkt het allemaal erg goed. Dit is een typische setfiller met een lekkere drive.

“Just a Phaze” is de laatste plaat die dit pakket versterkt. Want in tegenstelling tot alle andere versies is deze track juist weer heel trancy. Ook deze versie is niet bijster origineel en mist de uitstraling om echt boven de andere platen in deze release uit te stijgen.



Conclusie: : Het is eerlijk verdeeld in dit pakket. Er zijn 3 platen die koopwaardig zijn en waarvan ik een bordje met cijfer hoger dan 7 zou omhoog houden. Dit zijn Reflections (absolute nummer 1 van dit pakket), de Jay Kaufmann Someone Broke Into My House remix) en “Just a Phaze”. En nadat ik deze opsomming heb gemaakt bedenk ik me dat deze ook nog eens in de goede volgorde staat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma