It is currently 17 Jun 2024, 05:28

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 11 Apr 2007, 02:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Deck Jagger
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/synamusic[/url]
Titel: A. Megaforce
[color=black]Titel:[/color] B. Megaforce (Dub Mix)
Label: Rococo Records 004


[align=center]een progressive trance/house nummer dat zou passen in een Markus Schulz set[/align]
Rococo Records, dat nog maar pas dit jaar werd opgericht, is al aan zijn 4e release toe. Dit sublabel van Baroque Records komt na sterke releases van Shiloh, Jason Randolph en Danny Armstrong alweer uit met een nieuwe release. Ik was hier dan ook zeer benieuwd naar.

Deck Jagger is een alias voor Syna, een groep van producers die in het trance wereldje al redelijk wat naamsbekendheid verwierf dankzij onder meer Markus Schulz. Deze Finse groep bestaat uit 3 leden: Timo Juuti, Mika Vuorela en Toni Kurkimaki.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/rococo.jpg[/img][/align]
“Megaforce” start met een snelle, trancey bassline en een paar diepe effecten in de achtergrond. Wat later maakt een lekkere emotionele melodie zich meester van de track en horen we een mannelijke stem die een toespraak houdt. Na wat opzoekwerk blijkt dit een stukje te zijn uit de gelijknamige film uit 1980. Op een redelijk monotone manier blijft de track verder kabbelen. Geen slechte track maar zeker niets om echt te onthouden naar mijn bescheiden mening. De melodie en de bassline werken lekker bij elkaar, maar het geheel heeft een wat te hoog “Schulz gehalte” voor mij. Voor mensen die deze smaak wel trekken is dit misschien wel een aanrader.

[hr]
De “Dub Mix” is helemaal hetzelfde dan de “Original Mix”, alleen de mannelijke stem die uit de gelijknamige film komt, is weggelaten. Hierdoor wordt meer de nadruk gelegd op het instrumentale gedeelte van de track. Persoonlijk vind ik deze versie wel iets beter, omdat de vocalen niet echt iets toevoegden aan de 1e versie. Nog steeds geen werelds nummer, maar zeker iets wat kan gebruikt worden als filler track in bepaalde progressive trance en progressive house setjes.



Conclusie: Na 3 zeer degelijke releases op Rococo Records valt deze release me toch wat tegen. Een redelijk hoog “Markus Schulz” gehalte en 2 versies die weinig van elkaar verschillen zorgen ervoor dat de punten wat zakken. Toch misschien wel iets voor bepaalde DJ’s die op zoek zijn naar een filler track, of voor mensen die wel houden van de “Markus Schulz sound”.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma