It is currently 17 Jun 2024, 05:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 20 Feb 2007, 02:17 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align] Artiest: Undah Dub & Breeze presents Mad Cows
Titel: A. Welcome to No York (Original Mix)
[color=black]Titel:[/color] B. Welcome to No York (Jaimy Dub)
[color=black]Titel:[/color] C. Welcome to No York (dj tool)
Label: Fatal Music 015
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.fatalmusicgroup.com[/url]


[align=center]Donkere tribal met hoog Tenaglia gehalte[/align]
De track begint met de vocal “Aint got no party, aint got no services, aint got no peace of mind”. De battle of New York tegen No York. Oftewel het gevecht van de mensen uit die uit No York komen. Dit zijn de mensen die zeuren dat er nooit wat in New York gebeurt en er geen plekken zijn om uit te gaan, geen plekken zijn waar feesten zijn, geen veilige parken bestaan en eigenlijk overal op lopen te zeuren. De New Yorkers zijn de mensen die weten dat New York nooit slaapt en er altijd wel ergens een feest is.
Het is dan ook weer een nummer zoals je die voornamelijk in de “Tunnel”, de Arc en tijdens de WMC of andere uitstapjes hoort van Danny Tenaglia. Terwijl hij natuurlijk ook niet geheel zeurpietloos is, weet hij wel hoe Tribal moet klinken en is hij een van de weinigen die mij ook zo lang naar tribal kan laten luisteren. Maar ik moet zeggen; de tribal van het label Fatal Music gaat er de laatste weken in als zoete koek.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/fatal-music.jpg[/img][/align]
De original mix is echt overladen met donkere drums en is in mijn ogen niet echt bijzonder. Het geheel klinkt mij wat gedateerd in de oren, maar ik denk dat het juist komt door het ouderwetse Amerikaanse tribal geluid.Het is overladen met drukke geluiden, scheurende synths en de robostyle vocoder.

[hr]
De remix van de labelbaas Jaimy is toch heel wat bruikbaarder voor de Europese DJ’s. Het nummer klink veel meer samenhangend en niet zo gedateerd. Met een hypnotiserende synth en een techy hook is dit een peaktime knaller die zeer effectief zal werken. Door de break die maar door lijkt te gaan en lijkt dat hij maar blijft opbouwen naar een piek komt het nummer bijna tegen het spreekwoordelijke plafond aan. Het ontaard dan ook in een tribal techhouse knaller die met een orgie aan geluiden je tot een hoger niveau probeert te tillen.



Conclusie: De Original is in mijn ogen meer voor bestemd voor de Amerikaanse markt. De remix van Jaimy zal ook in europa gedraaid worden. In elk geval is het mijn favoriet van de 2.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma