It is currently 17 Jun 2024, 21:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Geluidsoverlast
PostPosted: 07 Jul 2012, 19:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Vanmiddag was ik lekker buiten aan t klussen met de fijne deuntjes van de nieuwe mix cd van Cocoon Heroes uit mn laptop en boxjes.
Vraagt de buurman of ik geen koptelefoon kan opzetten. Nee dus, dat werkt niet als ik zoveel aan t bewegen ben.
Dan vraagtie of ik de muziek niet zó zachtjes kan zetten zodat alleen ík t hoor. Kijk....dát vind ik nah egoïstisch he? De muziek zó zachtjes zetten dat alleen ík t hoor. Ik ben altijd zo sociaal de muziek zo hard te zetten dat iederéén er van kan genieten. ;)
Daarnaast vind ik t respectloos t.o.v. de producer die de muziek maakt die t best tot zn recht komt als je t hard uit n goed geluidssysteem speelt.
Ik zeg maar zo (want dierentuin vind ik n te lang woord): het is de kunst om van geluidsoverlast n mooi buurtfeest te maken. :)

Wat is jullie ervaring met klagende buren zonder goede muzieksmaak en hoe gaan jullie hiermee om?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 07 Jul 2012, 21:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Mijn bovenbuurman klaagt ook heeeel snel. Nou is ons huis ook wel gehorig en kan ik me voorstellen dat als je 60 bent en je hoord boemboemboem dat het niet echt aangenaam is.

Als ik achter mn bureau ofzo zit doe ik vaak dan wel een koptelefoon op, maar in het weekend moet hij het ook maar een beetje accepteren als we hier indrinken.

Overigens was het eerst veeel erger tussen de bovenbuurman en mijn huisgenoten. Mijn ervaring is dat wanneer je elkaar vaker spreekt en iedereen een beetje de kans heeft gehad zn zegje te doen, dat je meer van elkaar accepteert.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 08 Jul 2012, 15:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ik hier al een paar feestjes gevierd, nog nooit klachten gehad :)
Dikke betonnen muren waarschijnlijk, maar ik hang ook altijd een begripvragend briefje op.
Je kan ook je buren verrassen met een uitnodiging of een envelopje met uitleg en oordopjes in de brievenbus gooien ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 09 Jul 2012, 09:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Wij wonen op een appartementje, gelijkvloers. Mijn DJ booth staat pal onder de woonkamer van onze bovenbuurvrouw. Heb er nog nooit een woord mee gewisseld. Als ik ze tegenkom in de gang of op onze parking volgt er nooit een begroeting wanneer ik haar begroet :lol En het valt op hoe ze 's ochtends, vaak volgend op een dag dat ik aan het draaien was, irritante geluiden probeert te maken (à la over de vloer schuiven met tafels/stoelen). Te zielig voor woorden eigenlijk. Als ze me er nu al eens had over aangesproken had ik me misschien al kunnen aanpassen, al staat het volume eigenlijk al belachelijk stil. Vind het vooral jammer voor m'n vriendin die onder de situatie moet lijden eigenlijk. Maar ach, gelukkig kan ze er wel om lachen. En ik geloof dat onze buurvrouw er binnenkort trouwens uittrekt, maar wie weet welk exemplaar we dan weer in de plaats krijgen? :rolleyes


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 09 Jul 2012, 10:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
draai de rollen eens om paulus. Hoe zou jij het vinden als je buurman een liefhebber is van deathmetal :o

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 09 Jul 2012, 11:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Tomas Neil"]En het valt op hoe ze 's ochtends, vaak volgend op een dag dat ik aan het draaien was, irritante geluiden probeert te maken (à la over de vloer schuiven met tafels/stoelen). Te zielig voor woorden eigenlijk.

Mijn bovenbuurman ging altijd met een basketbal stuiteren :8o

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 09 Jul 2012, 11:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
tomas, ik lees even niet waarom jou vriendin hieronder lijdt?


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 09 Jul 2012, 11:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
@ Bartk: geen probleem voor mij. Leven en laten leven is mijn motto. Als ik n buurman heb die naar Deathmetal luistert, moettie dat lekker doen. Zo kan ik mijn muziekale horizon ook weer verbreden. :)
Naar mijn weten mag je overdag geluid produceren tot een maximaal aantal decibel (wettelijk). Draait hij iedere dag de volumeknop zo ver dat dit maximum wordt overschreden, zou ik wel gaan vragen waarom hij hem zo hard zet en of dit anders kan.

Ik had mijn volume zéker niet hard staan, omdat ik al rekening hield met ze. Daarnaast was t ook niet op een zondag die hier voor sommige mensen belangrijk is. Als hij aan het schuren is, produceert dat meer decibellen dan mijn muziek laatst.
Alleen heeft deze man overal last van. Zo heeft hij met de andere buurman er al voor gezorgd dat -geheel ten onrechte- een aantal hardwerkende Roemenen hier wegmoesten vanwege geluidsoverlast.
T liefst hoort hij alleen t geluid van het golvende water en de langsvarende scheepvaart. Kan ik inkomen, maar is niet helemaal reeël in deze maatschappij waar we met zn allen dicht op elkaar wonen. We zullen altijd geluiden bij of van de buren horen, maar het is onze eigen keuze ons hier aan te storen of onze schouders hierover op te halen met de wetenschap dat wij ook wel eens ongewenste geluiden (inkoppertje dit ;) ) produceren.

Overigens heb ik t volume 2 tandjes lager gezet om voor n keer de "goede vrede" te bewaren.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 11 Jul 2012, 09:30 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Buiten is de 'overlast' van de bass een stuk minder dan binnen (resonantie is bij ons in het appartement ook het grootste probleem) dus die kerel moet niet zo zeiken! Ikzelf heb trouwens nooit last met de buren (ze zeiken niet of het is gewoon goed geïsoleerd); mijn grootste probleem is dat mijn schatje iets minder van house houdt dan ik :lol

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 12 Jul 2012, 13:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="C-Jay"]tomas, ik lees even niet waarom jou vriendin hieronder lijdt?


Omdat zij wakker wordt door de buurvrouw haar gedoe terwijl zij eigenlijks niks gedaan heeft :)

Top
   
 Post subject: Re: Geluidsoverlast
PostPosted: 17 Jul 2012, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Toen ik nog in een appartement woonde had ik ook zo een mongool asociaal aapmens onder ons wonen.
Minste dat ik een film keek (surround set) of muziek wat te hard zette begon ie als een gek aan te bellen en op de deur te bonken.

Deed ik trouwens nooit op zondag of na 22u ...

Maar hij wel in de zomer barbeque feestjes houden tot 1u 's nachts en zo hard praten en lachen dat heel de blok het hoort.

Zalig zo een vrijstaand huisje, geef ik nooit meer af 8-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma