maar ff hier wat algemene ervaringen, want ik reageerde in het sasha topic, maar dat werd al snel meer dan sasha alleen. voeg gerust je verhalen toe.
[color=#FF00FF]ADE algemeen:[/color]
eigenlijk net als altijd.. voor mijn werk bij Buma als dance man krijg ik een pas, wat natuurlijk te gek is. veel, heel veel mensen gezien en gesproken woensdag > vrijdag overdag, zowel voor mezelf als voor Buma. aardig wat panels gezien, borrels gedaan etc. prima.
ik had via vrienden woensdag en donderdag een huge ass (gratis) appartement op het rokin, boven de Dungeons. echt geniaal. en vanaf donderdag kwam mijn vriendin erbij. vrijdag > maandag zaten we in een huis in west, van een vriend die dat weekend weg was. prima avonden / dagen met heel veel drank....
wat ik wel echt een minpunt vind, is dat de panels en q&a's vaak erg saai zijn, en niet de diepte hebben waar je soms op hoopt. op safe spelen?
[color=#FF00FF]Jean Michel Jarre - Hans Zimmer:[/color]
nou, donderdag was echt een hoogtepunt voor mij. mijn grootste held en lichtend voorbeeld ontmoet, gesproken, mee op de foto geweest. wat wil je nog meer? wat bijna niemand wist, was dat een groot deel van de vragen die Armin stelde, van mij waren.
hij wist dat ik groot fan was en hij had mij en iemand anders gevraagd de vragen samen met hem op te stellen. voor mij als fan natuurlijk heel cool: we werden zelfs nog bedankt tijdens het interview en achteraf.
en het interview met hans zimmer was ook erg goed. vooral doordat dave Clarke een hele goeie interviewer is. thumbs up!
[color=#FF00FF]Sasha - Digweed:[/color]
hoorde tijdens ADE echt alleen maar slechte verhalen over deze avond. van die hard fans tot passanten.. staande receptie met vooral zuid bewoners die een beetje aanwezig waren om hip te zijn. dat heeft echt niks met ADE te maken hoor, trust me.
wie schreef in dat topic ook alweer dat dit sort bezoekers typisch ADE waren? dat is dus niet zo. dat is echt volledig locatie en feest afhankelijk: in Lite sta je tussen de crusties op zaterdag en in het Concertgebouw tussen leeggelopen "hip" zuid. voordat mijn kop eraf gebeten wordt: ik was er dus niet, maar heb van tientallen mensen gehoord dat ze de sfeer nul vonden en het publiek zuid, dus daar ga ik dan maar vanuit.
en sasha, sja: paar keer ruk, paar keer geniaal. net hoe de wind waait volgens mij. 3 jaar terug Woodstock was hij prima, maar op Loveland en Air slaapverwekkend. misschien hoog tijd dat hij eens wat minder draait en de inspiratie hervindt?
echter, ik was bij Digweed die avond en dat vond ik dus ook niks. had beter kunnen kiezen voor Panama met Cattaneo de dag erna, maar aangezien ik zelf mijn feest had zondag, koos ik voor feesten op vrijdag. Digweed was echt zoveel vlakker en tammer dan afgelopen mei Pacha festival. zelfs in onze collectieve holladiee staat vond ik het niks. ging nergens heen. en om over Guy J nog maar te zwijgen. die was, zoals altijd, 2 uur lang eindeloos aan 't lopen. kreeg hij nog 't voordeel van de twijfel met NYE in club NL, nu weet ik 't zeker: guy is saai. (dat rijmt)
pig & dan redden de avond nog een beetje, alhoewel hun "van dik hout zaagt men planken techno" wel een erg groot contrast met de rest was... maar goed. sommige avonden zijn episch op papier, maar niet in de praktijk.
[color=#FF00FF]Zondag:[/color]
zondag was de dag van mijn club NL avond. overdag uitgeslapen en naar het Rijksmuseum geweest, wat echt een aanrader is. wat een gebouw en collectie. super!
en in de avond de club NL fuif: vrij weinig over te melden behalve dat het er 1 voor in de boeken was. erg druk en een uitzonderlijk goeie sfeer, mensen hadden er echt zin in, en collectief vrij op maandag.
darin epsilon voor het eerst gehoord en ben gelijk fan. een soort nieuwe cattaneo.
jaydee was in bloedvorm en draaide alles door elkaar: classics, techno, prog van toen, prog van nu, electro.. prima! en om 02 uur hield ik het voor gezien. ik was kapot. geen redbull wodka die daar nog wat aan kon doen maar wat heb ik genoten.
hoorde van paul sparkes nog dat het voor intimi tot 13 uur maandagmiddag (!!) is door gegaan.
zo'n feest dus.
prima ADE, op naar 2015.