It is currently 05 Jun 2024, 21:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Jul 2009, 19:12 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Waar de meeste naar belgië gingen afgelopen weekend ben ik lekker op het fietsje naar rockit gegaan. Line up was misschien iets minder dan vorig jaar maar nog steeds niet slecht met extrawelt, steve bug, SOS, henrik schwarz & Alex Under bijvoorbeeld.

Vorig jaar was natuurlijk ook het jaar van het slechte weer en de drama entree. Dit keer binnen 2 minuten binnen, geen rij en de hele dag zon. Dat kwam ook omdat het festival niet was uitverkocht (ik denk zelfs verre van)

Anyway de dag heerlijk rustig begonnen bij secret cinema die lekker rustig begon maar als snel een paar versnellingen hoger ging. Daar hadden wij nog geen zin in dus zijn we naar de 365mag tent gegaan waar SOS (Desyn en Omid) aan het draaien waren. Lekker housy en vrolijk zonder heel kazig te worden. Helaas was het laaste half uurtje veels te hard tov van de rest van de set en Layo & Bushwacka kon ons daarna niet meer bekoren. Toen een stukje van Daniel Stefanik en Kabale und liebe gehoord in de static tent waar het super rustig was. Eigenlijk was het wachten op de 1e must see van de dag, Henrik Schwarz.

Schwarz was ook meteen geniaal. 2 uur lang live ame en schwarz tracks samen met het enorme enthousiasme van henrik schwarz helemaal top! Daarna stukje steve bug meegepakt. Erg goed maar ook weer erg rustig. Gelukkig was het bij extrawelt een stuk drukker en ging het ook nog wel goed los op tijdens hun set. Muziek was ook :cool

Daarna wat friet gehaald bij ratelbands friettent waar emiel gewoon ook nog zelf wat patatjes staat te bakken :lol Uiteindelijk afgesloten bij Joris Voorn en Alex Under in de static tent! Waar het een stuk drukker en gezelliger was dan in het begin van de dag. Alex Under was ook weer goed op dreef en Joris is altijd goed!

Al met al super relaxte dag met leuke mensen. :cool


Top
   
 Post subject: Re: !
PostPosted: 28 Jul 2009, 20:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Wij hadden last minute ook besloten naar Rockit te gaan. Daardoor kwamen we ook wat laat aan, rond een uur of 4 ofzo? Wat me gelijk opviel was dat de kleinschaligheid me wel beviel. Alle stages waren niet echt groot en er waren veel randactiviteiten (luchtstormbaan, blikken gooien) die ik niet zelf hoef te doen, maar die wel helpen bij de gezellige sfeer.

Er draaiden niet echt meer djs die ik persé hoefde te zien (behalve extrawelt) dus ben ik de hele dag met de rest mee gelopen. Eerst naar de static tent die best leuk opgezet was met zowel een binnen gedeelte als een buiten gedeelte. Lekkere funky techno en een mooi zonnetje. Na een stukje van steve bug mee gemaakt te hebben gingen we naar de twstd stage die ook weer erg kleinschalig maar gezellig was. Hier draaide jamie lie a kwie die nogal liet blijken dat hij er ontzettend zin in had. Als je ziet dat een dj zoveel plezier in het draaien heeft dan gaat het publiek eerder mee, en dat was nu ook het geval. Daarnaast was de muziek ook goed te doen.

Toen extrawelt, er waren behoorlijk wat mensen voor hem gekomen denk ik want ze waren nog niet begonnen of het publiek hing al aardig aan hun lippen. En terecht want ze zetten ook wel een dikke liveact neer.

Uiteindelijk afgesloten bij de static omdat we een dikke tune hoorden toen we gingen pissen. Maar net toen we er aan kwamen was er een dj wissel en die kon me toch niet echt meer boeien.

Na rockit nog afgesproken met wat mensen die we eigenlijk op a day at the park zouden meeten. En dan sluit je een dag af zoals het hoort, in het cooldown cafe :x

Maar zeker positief verrast door rockit, het was leuker dan a day at the park vorig jaar.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: !
PostPosted: 29 Jul 2009, 02:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="Saithn"]
Na rockit nog afgesproken met wat mensen die we eigenlijk op a day at the park zouden meeten. En dan sluit je een dag af zoals het hoort, in het cooldown cafe :x

Maar zeker positief verrast door rockit, het was leuker dan a day at the park vorig jaar.

haha, afsluiten in het cooldown cafe. Gooi je haar los :lol

Het kleinschalig is ook zeker prettig wanneer je festivals als DV, Extrema of ML gewend bent. Ik ben daar ook absoluut voorstander van. Misschien volgend jaar weer naar Rockit.

Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 11:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Henrik Schwarz staat al een tijdje erg hoog op mn verlanglijstje, maar na het horen van wederom zeer positive verhalen moet dat binnenkort toch echt maar eens gaan gebeuren.

_________________
Soundcloud (My mixes): http://soundcloud.com/rhorjus


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 16:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Ratelbands friettent???????
please explain?

tjakka patat?


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 16:42 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Voordat emiel losging als motivatiegoeroe/neuro-linguistisch trainer heeft hij aardig wat centen verdiend als uitbater van een friettent.

Dit heeft hij weer goed opgepakt en op feestjes van FCA verkoopt hij patat maar hij heeft geloof ik ook her en der in het land wat pandjes waar dagelijks de enige echte ratelband patat wordt verkocht.


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 17:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Harmen"]

Dit heeft hij weer goed opgepakt en op feestjes van FCA verkoopt hij patat maar hij heeft geloof ik ook her en der in het land wat pandjes waar dagelijks de enige echte ratelband patat wordt verkocht.


Arnhem zit het oa, vlak bij de V&D. Ratelband Haphoek, 2 kroketten of frikadellen uit de muur voor een euro.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 18:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
meen je? haha..briljant zeg!
en 1 euro voor 2 kroks of frikandellen? das geen geld!
ik zeg ratelband for president.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma