It is currently 10 May 2024, 15:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next
Author Message
PostPosted: 28 Mar 2013, 08:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
ik heb dus de fysieke cd. Zit een bonus cd bij :p Ook leuk dat er dit keer wat meer tekst instaat t.o.v involver 2. Hoe sasha en zijn team tot de track selectioe zijn gekomen etc. Altijd leuk om te lezen.

qua sound is het allemaal een stuk vrolijker geworden. Involver twee was een partij suicide progressive ( i like btw :) ) en dit is vriendelijker ofzo, minder dramatisch. Tweede gedeelte van mix komt het naar mijn mening ook lekker op stoom. Tis allemaal geen techno gangetje, maar zeker ook niet cafe del mar ofzo.

heb veel reviews gelezen en grappig dat mensen zo kritisch zijn op Sasha. Mijn persoonlijke menig is dat involver 3 gewoon rockt. Hetn is echt van hoog niveau en steekt ver boven alle bagger van nu uit. er is maar van die dit soort muziek kan maken en dat is Sasha (Y)

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2013, 14:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Heb vanmorgen eindelijk de cd ontvangen :D.

Moet zeggen dat ik gezien sommige reacties niet heel erg veel had verwacht, maar ik moet zeggen dat ik het toch een heerlijke cd vind. Hij kabbelt lekker door en ik moet zeggen dat ik geen enkel moment de drang heb gehad om een track over te slaan (dat is vrij zeldzaam) :).

De cd komt over als een heerlijk beach album. Niet echt de Involver sound die ik gewend was, maar wel erg fijn om naar te luisteren. Wellicht had hij beter een andere naam kunnen krijgen, maar aan de andere kant maakt dat ook eigenlijk niet zoveel uit (het is maar net welke waarde je eraan toekent). Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is wellicht dat sommige mixovergangen wat hard zijn en dat die wellicht wat smoother hadden kunnen overlopen.

Al moet al moet ik zeggen dat Sasha weer een heerlijk album heeft neergezet. Denk dat hij deze zomer vaak op zal staan :cool.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2013, 15:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Felix, 4x in 1 post "ik moet zeggen" ..
"De TV draait door" waardig. :lol


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2013, 15:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Ik zie het idd, waarbij het me ook nog is gelukt om in de 1e alinea twee keer hetzelfde te gebruiken boven elkaar én in dezelfde zin :lol. Had het stukje iets te snel getypt.

Momenteel staat de bonus cd trouwens op. Klinkt lekker laid-back en is smoother in elkaar gemixt :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2013, 20:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik moet zeggen dat ik hem ook wel okay vind :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2013, 17:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Eerste wat me altijd opvalt hier aan dit soort draadjes is het enorm hoog aantal reacties. Op albums van Sasha en Pryda en de 16 bit Lolita's zijn altijd enorm veel reacties, terwijl op het overige bijna geen hond reageert. Beetje jammer, want op al die andere albums vallen soms veel meer pareltjes te spotten. Maar goed : jullie gemis zou ik zo zeggen :)

Over dit album :

trackkeuze : veel vocalen zoals al eerder gezegd, maar geeft wel dat lente-achtig sfeertje. Alhoewel ik me soms afvraag of de vocalen ook echt wat toevoegen aan de track (niet altijd imo). Zitten zeker paar tracks tussen die er echt uitspringen (track 10 en ik dacht ook track 5) maar ook wel eentje dat ik minder vond (track 6 geloof ik).

flow : zit wel goed vind ik, iets meer knallend naar het einde toe. Kan ik volgen.

mixing : in het eerste deel vd mix had ik zo iets van : ''waar zit iedereen zich in godsnaam druk over te maken, hoezo abrupte overgangen??'' Tot ik dus de laatste 2 overgangen gehoord had. Bij de voorlaatse dacht ik nog van ''kan er mee door'' maar de laatste overgang is gewoon storend en Sasha onwaardig. Hoe hij dat durft uitbrengen gaat men petje echt te boven... Het boeit Sasha blijkbaar allemaal niet meer zo heel erg. Ik stel dan ook voor dat hij het gewoon laat bij deze 3de editie en op die manier toch nog met wat schoonheid de serie kan eindigen.

Het doet globaal gezien inderdaad wel wat denken aan ISOS maar dan globaal toch beter gemixt :roll
Vond het soms ook wat naar het commercieel neigen, let op : ik zou dit zeker niet zo omschrijven maar het is soms op het randje.

Moet wel nog de beatless mix luisteren. Hopelijk is die subliem (Y)

In ieder geval : kan niet tippen aan involver 1 en/of 2 maar is wel nog een lekker album uiteraard.


Last edited by Phortastic on 02 Apr 2013, 20:56, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 02 Apr 2013, 20:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
http://boilerroom.tv/dominik-eulberg-60-min-mix/

Over andere dj's gesproken wat een magische boiler room editie van Dominik Eulberg!! :)

introplaat id wie maakt mij blij? :-)

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2013, 11:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Good Guy Mikesh & Filburt - Passed (Original Mix)


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2013, 13:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Die laatste plaat is ook heerlijk. Hopelijk kan ik die ergens digitaal aanschaffen :).

http://discofutura.net/2013/03/22/forev ... -wax-2013/

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2013, 15:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
Nu ook een paar keer de beatless bonus cd geluistered. Deze is echt top. Goede toevoeging aan het geheel. Vind nummer 2 van beide cd,s eht top. Goede vocal ook.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2013, 16:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Glannie.. Bedankt!!!!! Moet nog uitkomen zo te zien!

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2013, 15:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik weet 't niet, dacht bij de eerste paar nr's echt een toppertje in handen te hebben, maar daarna wordt ie al snel saai.

Of ik ga 'm later pas snappen, who knows?

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2013, 19:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
paar keer luisteren martin. Komt goed :p forget ellen a .

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2013, 20:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
sodeju, ik hoor nu ook vanmiddag pas die laatste overgang. (als er nog 9 minuten te gaan zijn)...die knalt er wel heel abrupt in. haha!

ik weet het nog niet. 1e half uur top, maar daarna paktie me niet of zo.
misschien groeit ie.


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2013, 21:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
[quote="Bartk"]paar keer luisteren martin. Komt goed :p forget ellen a .


Nah, ik wacht even tot dat ene juiste moment. Die zonnige zondagochtend waarop ik moe en voldaan achter het stuur zit op het stille asfalt, nog voordat het woonboulevard-volk massaal de weg op gaat.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2013, 23:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="C-Jay"]sodeju, ik hoor nu ook vanmiddag pas die laatste overgang. (als er nog 9 minuten te gaan zijn)...die knalt er wel heel abrupt in. haha!


Snap niet dat er niet meer mensen zijn die dat opvallen. Gewoon een bagger overgang. Dat je dat live overkomt kan ik nog mee leven, maar een compilatie waar je toch wel een tijdje mee bezig bent... onvergeeflijk.
Stoort me echt mateloos. Bewijst gewoon voor mij dat Sasha op zijn retour is. Is ie al wel even vind ik trouwens.

Voor de howells bashers : zo een overgang heb ik op een howells compilatie nog NOOIT gehoord hoor jongens.... ;)

Top
   
PostPosted: 05 Apr 2013, 08:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik ben echt verbaasd hierover.
zo'n mix wordt niet met de hand gemaakt, dat is geen schande en geen geheim. gewoon, lekker in ableton. JUIST daarom vind ik dit onbegrijpelijk... je luistert zo'n mix toch meerdere keren terug en dan hoor je dit toch? of denk je gewoon fuck it lekker allemaal, en ik vind 'm wel goed zo?

bijna net zo onbegrijpelijk als track 4 op disc 2 van de nieuwe Warren cd. die track is volledig naar de klote geholpen door waaaaay too much te warpen in ableton. ook darin epsilon was hier flink zuur over. ik snap dat niet. dat 1 persoon zoiets mist, ok.. maar én nick, én de engineer, en de mastering man, en de perser... sorry hoor, maar het is een fysiek album, waar mensen hun geld aan uitgeven! bijna een belediging voor je koper...
de gemiddelde podcast van nick vind ik trouwens nog beter, maar dit terzijde. het voelt allemaal als een haastproject, en dat voor zo'n grote naam... (digitaal niks aan de hand trouwens, maar op de cd zelf is deze track volledig naar z'n grootje)

bottom line: elk label en artiest baalt dat fysieke verkopen kelderen, maar lever dan ook een goed product af, of denk ik te simpel?
als "vroeger" een fout in een album werd ontdekt door kopers, werd door een label excuses aangeboden en een persing terug gehaald en vernietigd, zodat de correcte versie in de winkel kwam. en dan ging het vaak nog om een glitch of stutter, niet een complete track. maar ach, toen ging het ook om hele andere verkoopcijfers.

de gemiddelde mix van Jerry kan je nog beter blind op cd laten branden door Renaissance. DIE zijn nog eens standaard van hoge kwaliteit en met liefde gemaakt. dat mag ook wel eens gezegd worden.


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2013, 09:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Digitaal niks aan de hand?
Als je seperate unmixed tracks van dit album koopt wel ja... Maar als je de mix digitaal koopt heb je toch dezelfde bagger overgang?
Dus snap je comment hierover niet helemaal...


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2013, 10:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
uhhh?
dat verhaal mbt "digitaal niks aan de hand" gaat over de mix cd van nick warren en niet over een overgang maar over een track die verrot klinkt. heb de digitale mix niet gehoord, maar de losse track klinkt inderdaad goed, want die is niet gewarped.

en klopt, als mijn comment over sasha zou gaan heb je met de digitale mix dezelfde lompe overgang. 8-)


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2013, 10:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Sep 2005, 15:11
Posts: 222
Location: i am from Holland JA
Ik vind de nieuwe Involver prima te pruimen. Ben het eens dat cd1 op 2/3 begint in te kakken.

De "mix" overgangen van de laatste nummers waren mij nog niet opgevallen. Het is dan ook een gemixed album en geen mixcd! dus heel storend vind ik het niet. Zal er eens op letten bij een volgende luistersessie.

Overigens vind ik disc 2 een fantastische chill-out cd misschien nog wel beter dan disc 1 met beats!

Overigens baal ik enorm van die Renaissance Nick Warren cd. Betaal je voor een product en je koopt het rechtstreeks bij Renaissance krijg je een in mijn oren slecht product!
Vreemd dat de mastering engineer dit niet is opgevallen want de schijf is gemasterd in de Abbey Road Studios!

Zie ook de tweet van Nick

My Renaissance album mastered at Abbey Road Studios by the great Frank Arkwright, a dream come true :) http://fb.me/2xGVG5bJk

Dit is voor mij een reden om voorlopig geen cd's meer te kopen!

En wat C-jay's opmerking betreft over de Darrin Epsilon track. Darrin's origineel is foutloos aangeleverd en als losse track klinkt deze goed. Echter in de mix is deze te veel gewarpt dus zowel op de cd als de digitale mix klinkt deze verrot.

_________________
acid for dummies


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma