It is currently 23 May 2024, 10:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 11:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jun 2005, 13:26
Posts: 140
Location: Zaandam
De eerste WAV is binnen.. Klinkt prima! :cool
Dit heeft wel weer als gevolg dat de harde schijf van m'n laptop veel eerder vol zit. Ik zit er aan te denken de wave files na het branden op cd gelijk even om te zetten naar FLAC als backup..

_________________
Was ik maar rijk.. en iets minder gelukkig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 11:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Inderdaad, ik backupte die MP3tjes ook altijd maar nu ga het opeens wel 4 keer zo hard met de ruimte :s


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 12:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
@ Ralphi en Eelke,
Zit er nu ook echt hoorbaar verschil in? Ben ik toch wel benieuwd naar. Of komt het pas echt tot z'n recht op een groot systeem?

's Effe een analyzer erop los laten....

Thanks!!

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 14:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Mjah ik hoor het dus over mijn monitor speakers haast niet dat verschil! Nou moet ik wel toegeven dat mijn monitors niet heel sterk zijn in het laag, er zit niet zoveel sub in. En dat is juist waar het om draait volgens Bart. Ik denk dus ook wat ik eerder in dit topic las dat over een goed PA systeem het wel verschil maakt, moet het nog een keer écht horen :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 16:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jun 2005, 13:26
Posts: 140
Location: Zaandam
[quote="Peric"]@ Ralphi en Eelke,
Zit er nu ook echt hoorbaar verschil in? Ben ik toch wel benieuwd naar. Of komt het pas echt tot z'n recht op een groot systeem?

's Effe een analyzer erop los laten....

Thanks!!


Tja, ik ben een audiofreak dus ik kick hier wel op.
Het verschil zit hem in de dynamiek. Mp3 doet niks anders dan informatie weghalen uit het originele bestand die de mens zogenaamd niet zou moeten kunnen horen om het bestand kleiner te maken. WAV klinkt meer open, er zit meer diepte in. Muziek "ademt" meer. Als je je ogen dicht doet kan je de geluiden die naar achteren gemixt zijn veel beter in de verte visiualiseren. Geluiden die naar voren gemixt zijn, geluiden met geen of hooguit een beetje ambience galm, klinken zo dichtbij dat je ze bijna kan aanraken. (klinkt dit vaag?) Dat is diepte. Luister ook maar eens naar een track waar je de galmen echt hoort uitsterven.
Voor mijn gevoel valt het verschil kwa frequency-bereik wel mee, maar Bart heeft ervaring met Subs dus zal dat best eens waar kunnen zijn. Daar zou dus ook dat gevoel van extra diepte in kunnen zitten.
Het verschil kan heel subtiel zijn. Als je een goedkoop hi-fi setje hebt hoef je niet eens te proberen om het verschil te kunnen horen, want alleen een goed systeem of een goeie koptelefoon kan die diepte ook echt weergeven. Het is dus inderdaad zo, hoe beter het systeem, hoe groter het verschil.
Ik lees ook net dat Bart zegt dat de warmte die platen hebben en bij mp3/wav ontbreekt komt door het ontbreken van de hoge frequencies. Dat is waar, maar dat komt natuurlijk ook door de natuurlijke compressie die het analoge vinyl geeft en die bijna niet digitaal na te bootsen is.
Peric, ik denk dat je op die analyzer nauwlijks verschil zal zien.. en heel eerlijk, ik denk dat ik op een feest het verschil niet snel zal horen en wat dat betreft doet 320 het dus net zo goed. Voor je demo's daarentegen kan het misschien dat beetje extra geven..
:)

_________________
Was ik maar rijk.. en iets minder gelukkig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2005, 16:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 27 Jun 2005, 13:18
Posts: 39
Location: Vianen
Ik download nooit CD's. Daar steekt een artiest een enorme hoeveelheid tijd en moeite in. Die koop ik dus gewoon, en daar neem ik best vaak risico's bij. Gelukkig blijkt het meestal mee te vallen. Je kan vaak merken dat er echt veel moeite in gestoken is.

Livesets download ik wel gewoon, zie niet in hoe ik artiesten daarmee kan schaden ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma