It is currently 01 Jun 2024, 17:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2006, 23:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Djeebie[/align]Artiest: Section 75
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.djleepennington.com[/url]
Titel: A. Corrupt Me
[color=black]Titel:[/color] B. Corrupt Me (Dub Mix)
[color=black]Titel:[/color] C. Corrupt Me (Acapella)
Label: Climax Recordings 019
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.climaxrecordings.com[/url]


[align=center]Snel door naar de volgende release[/align]
Section 75, alias Lee Pennington uit Middlesbrough, mag deel 19 aan de catalogus van Climax Recordings toevoegen. Een voor mij onbekende artiest die ook platen heeft uitgebracht op Junkfunktion, Adjust Recordings en Mixturi Recordings. Dit bracht niet heel veel meer helderheid, dus luisteren dan maar.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/climax.jpg[/img][/align]
De eerste track is de originele versie van “Corrupt Me”. De track leent elementen van progressive, tribal en electro. De intro is het standaard beat/percussie werk en na een minuut komt de basslijn. Die is vrij zwaar, stabbend en electro-achtig. Trommeltjes houden er wat extra ritme en groove in. Na drie minuten komen de standaard electro belletjes de boel nog wat voller maken. En halverwege de track komt de vocal erin, een gesproken mannelijke vocal in de stijl van PQM – You Are Sleeping, die heel wat te vertellen heeft. Tsja, mits goed uitgevoerd kan dat heel goed werken maar in dit geval voegt het wat mij betreft niet heel veel toe. Al met al is “Corrupt Me” een track die productioneel gezien wel goed in elkaar zit, maar variatie mist. Het blijft allemaal wat oppervlakkig en voorspelbaar.

[hr]
De Dub Mix dan als tweede track. Ik zou hier best een heel verhaal willen houden over hoe de track in elkaar zit, maar dat gaat me niet lukken. Wat mij betreft is de Dub Mix van “Corrupt Me” voor de tribal liefhebber, want veel meer dan 8 minuten beat en trommeltjes is het niet. Volgens mij is Lee Pennington zelfs vergeten er een bassline in te stoppen, want ik hoor hem niet.

De derde track op deze release is een DJ tool. De acapella uit het origineel kan door de liefhebber gebruikt worden voor wat leuks.



Conclusie: De originele versie van “Corrupt Me” zit productioneel goed in elkaar en als je van tracks houdt die een gesproken tekst bevatten dan kan je deze track in ieder geval even beluisteren. Mijn smaak is het niet, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel lekker vinden klinken. De Dub Mix echter betwijfel ik of die aftrek kan vinden bij het publiek, want zelfs van tribal liefhebbers verwacht ik dat ze deze tribal-achtige track gewoon ronduit saai en matig uitgevoerd vinden. De DJ tool tenslotte is gewoon voor de liefhebber.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma