It is currently 20 May 2024, 09:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: DNA in processoren
PostPosted: 17 Mar 2008, 11:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Ik kwam dit artikel tegen.

http://www.computerworld.com/action/art ... rss_news10

Dat zijn toch wel aparte ontwikkelingen. Je kunt er in elk geval heel veel over denken / zeggen..


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 11:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
een belangrijke factor bij DNA waarvan ze nog niet weten wat het doet is Junk dna. Van zon 10% weten ze wat de functie is maar van zo'n 90% niet. Wat ze wel weten is dat hoe meer ontwikkeld een levend wezen is hoe meer Junk DNA er is. Wij hebben bv maar 1% verschil met een muis, maar veeeel meer Junk dna, dus veel meer ongedefinieerd dna. Dat junk dna speelt dus een belangrijke rol.

Er is trouwens een theorie dat dna niet meer is dan een soort pincode/toegangscode tot een soort van data base. Ieder levend wezen heeft zijn eigen unieke toegangscode to informatie die opgeslagen ligt in een soort van informatieveld, en daaruit wordt dan bepaald wat het dna moet gaan doen

Ben benieuwd hoe ze dit mee nemen in dit project :)

Interessante shit


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 19:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Dat is zeker een interessante theorie. Wel heel erg matrixachtig....Heb je iets van een link naar die theorie?


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 19:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Dan zou ik even moeten googlen... nu ff geen tijd voor

heb wel wat boeken en schrijvers

ervin Laszlo Wetenschap en het akashaveld
Pim van Lommel eindeloos bewustzijn


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 20:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Nah, over toeval gesproken. Ik kwam eind v/d middag op het terras me zusje met een vriendinnetje tegen. Zegt dat vriendinnetje:" Ik heb nou toch een interessant boek voor je. Het heet 'Eindeloos bewustzijn'..." :)
Die ga ik dus maar eens van haar lenen!

Thx voor de tip! En googlen kan ik uiteraard zelf ;)


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 21:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Toeval bestaat niet ;) Mooi staaltje synchroniciteit ;)
Je moeten wat je moet googlen ;)

Wel een pittig boek hoor soms. Gaat over bijna dood ervaringen en pim van Lommel heeft wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het hoe en wat. Hij is oorspronkelijk cardioloog.

Ervin Laszlo heeft ook een iets nieuwer boek dan Wetenschap... heb hem uitgeleend dus ff geen titel.

The Holographic Universe van Michael Talbot is ook een interessant boek over deze materie. wel al iets ouder dus sommige dingen zijn al iets achterhaald.


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 23:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Een pincode die toegang geeft tot een informatieveld ja?
Ik ben ook benieuwd naar de achtergrond daarvan. Het klinkt me een beetje pseudo-wetenschappelijk in de oren als ik eerlijk mag zijn.

Anyway, wat ze bij IBM willen doen heeft met genetica niet zo veel te maken. Ze willen alleen een klein stukje DNA gebruiken als hulpmiddel om een chip te bouwen. Het DNA heeft dus verder geen functie bij de werking van de chip, alleen bij het maken ervan. Hoe het precies zit weet ik niet, maar DNA heeft blijkbaar bepaalde eigenschappen die het geschikt maken om het als een soort "mal" te gebruiken. Daar is verder niets mysterieus aan.


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 10 Jun 2008, 23:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
wat is pseudowetenschappelijk?:) Iets wat niet past in de huidige paradigma's? Daar gaat juist om in dat boek van Pim van Lommel over. Hij heeft juist emperisch onderzoek naar het fenomeen BDE gedaan, heeft een paar conclusies getrokken en geprobeerd met behulp van diverse theorien uit o.a Quantum mechanica, Neurobiologie en de micro biologie. zijn onderzoek is gepubliceerd in The Lancet, een gerenomeerd wetenschappelijk blad. Hoe meer wetenschappelijk wil je het hebben? The Lancet publiceerd geen artikelen als ze niet goed onderbouwt zijn met wetenschappelijke bewijzen :) Moet zeggen dat ik het een beetje simpel probeer uit te leggen, dan dat Pim van Lommel het doet

Mensen, en vooral wetenschappers, doen als snel iets af als pseudowetenschappelijk als het niet binnen hun plaatje past. :) Ik kan niet zo uit mijn hoofd oplepelen, maar hij citeerde diverse onderzoeken. Een van zijn conclusies en die van een hoop andere wetenschappers is dat de hersenen bewustzijn niet creeren, maar mogenlijk maken, zoals een tv die tv signalen ontvangt of misschien beter een computerterminal aangesloten op een netwerk. Maw er is een nog hoop te ontdekken over bewustzijn. ;)

Ervin Laszlo is ook een gerenomeerd systeem en wetenschappelijk filosoof die niet zomaar wat verhaaltjes verzint die niet goed onderbouwd zijn. Geen van beide beweren ook de ultieme waarheid in pacht te hebben, maar wel dat we bepaalde aannames eens flink op zn kop moeten zetten en met een open geest nieuwe theorien moeten benaderen, Ik zou zeggen als het je interesseert lees wat boeken van Ervin Laszlo en bv die van Pim van Lommel en trek dan zelf je conclusies :) Btw Ervin Laszlo opperde ook al dat ons universum zelf informerend universum is, en dat er steeds weer nieuwe verbeterde universa onstaan. Las nu laatst dat wetenschappers nu bewijs hebben voor een theorie die dit onderschrijft. dus een universum ontstaat en implodeerd en wordt dan weer opnieuw geboren, dus meerder big bangs en big crushes

FF terug on topic. Ik kwam er niet helemaal wijs uit, en moet het nog ff uitprinten en lezen, maar begreep dat ging over de structuur van dna toepassen op de chipstructuur toch?


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2008, 15:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[quote="Mistik"]

FF terug on topic. Ik kwam er niet helemaal wijs uit, en moet het nog ff uitprinten en lezen, maar begreep dat ging over de structuur van dna toepassen op de chipstructuur toch?


inderdaad ja, zoals Bart al zei wordt de structuur van DNA als een soort van mal gebruikt voor de nanotechnologie die erop geplaatst wordt. Voor mij zijn dat toch de eerste stappen richting cyborgs. Ookal wordt de genetische code die op dna zit dan niet gebruikt, het lijkt mij dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.

Maaruh Mistik, print jij eerst alles uit voordat je het leest?

Top
   
PostPosted: 11 Jun 2008, 15:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="lambert Fisher"]
Voor mij zijn dat toch de eerste stappen richting cyborgs. Ookal wordt de genetische code die op dna zit dan niet gebruikt, het lijkt mij dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.


Ik zou niet weten waarvoor ze die code dan zouden moeten gebruiken, en zeker niet in deze context.

Last edited by BartvanWissen on 11 Jun 2008, 15:59, edited 3 times in total.

Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 11 Jun 2008, 15:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
lange stukken wel... ben een beetje dyslectisch en raak anders de weg kwijt in de tekst als het on line is. Op papier heb ik er geen last van, dus als het iets is wat met aandacht wil lezen print ik het uit. \

Als ze die dna code niet gebruiken en alleen de structuur zie ik de stap richting cyborgs nog ff niet. Die zullen er heus wel komen daar niet van. :)


Top
   
 Post subject: re: DNA in processoren
PostPosted: 11 Jun 2008, 16:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
De code gebruiken wordt dan uiteraard gebruikt om een organische structuur te ontwikkelen met volledige geïntegreerde (nano) technologie, een cyborg dus.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma